Az APEH ismét visszautasítja azokat a találgatásokat, hogy valamely szakmai csoportot kiemelten célkeresztbe venné. Bizonyos sajtóorgánumok az úgynevezett vagyonosodási vizsgálatokat már nem először próbálják a valósághoz nem illeszthető körítéssel "tálalni" olvasóik előtt.
Legutóbb az egyik napilap hivatkozott "piacon keringő hírekre", amelyek szerint az idén az APEH azokat az adótanácsadókat, vagy ügyvédeket veszi célba a személyi jövedelemadó bevallások alapján indítandó utólagos ellenőrzései során, akik eddig az ilyen vizsgálatok érintettjeit képviselték.
Az adóhatóság már többször nyilvánosságra hozta, hogy milyen jellegű kockázatelemző programok alapján választja ki azokat az adózókat, akiknél a felmerült gyanús körülmények miatt sor kerülhet a személyi jövedelemadó utólagos ellenőrzésére. Ilyen körülmény lehet például nagy értékű ingó-, vagy ingatlan vásárlása olyan adózónál, aki minimálbéren van bejelentve. Vagyis a vizsgálatok az eltitkolt jövedelmek felderítésére koncentrálnak, a személyi jövedelemadózás alól kivont jövedelmek feltárására hivatottak.
A vagyonosodási vizsgálatok során az adózók mellett képviselőként közreműködő adótanácsadók, adószakértők, könyvelők, illetve ügyvédek az esetek többségében az adóhatóság munkáját is elősegítik azzal, hogy az adószakmai szabályok ismeretében professzionális módon segítik ügyfeleiket jogaik érvényesítésében, kötelezettségeik teljesítésében.
Azt, hogy az szja vizsgálatok mellett milyen területekre koncentrál idén az ellenőrzéseknél az APEH, a törvény szerint február 20-ig kell nyilvánosságra hozni, és ezt addig - az elmúlt évekhez hasonlóan - meg is teszi.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


