A Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete és az OD Partner Kft. közös kutatása 737 nagyvállalati dolgozót kérdezett a karriermenedzsmentről. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy az előremeneteli vágy rendkívül erős, a nők a férfiaknál kevesebbel is megelégszenek és a sikert elsősorban önmaguknak, valamint a szerencsének tulajdonítják a munkavállalók.
A Budapesti Corvinus Egyetem Vezetéstudományi Intézete és az OD Partner Kft. közös kutatása 737 nagyvállalati dolgozót kérdezett a karriermenedzsmentről. A válaszokból egyértelműen kiderült, hogy az előremeneteli vágy rendkívül erős, a nők a férfiaknál kevesebbel is megelégszenek és a sikert elsősorban önmaguknak, valamint a szerencsének tulajdonítják a munkavállalók - írja a Világgazdaság.
A megkérdezett munkatársak 95, a kiemeltek 82, az alsó szintű vezetők 90%-a, a középvezetőknek pedig több mint kétharmada feljebb akar lépni a vállalati ranglétrán a következő öt évben. A kutatás szerint az erős előremeneteli szándék túlzott önbizalomról és irreális várakozásokról árulkodik.
A nők megelégszenek az alsó szintű vezetői poszttal, vagy a kiemelt munkatársi helyzettel is, míg a férfiak inkább a felső vezetői posztokra fenik a fogukat.
A fizetésnövekedésre vonatkozó igények tekintetében a 29-35 éves korosztály vezet, ők ugyanis három éven belül közel 300%-os emelést szeretnének. A többi korcsoport megelégszik a 200%-os emeléssel.
A válaszadók úgy vélik, hogy karrierjük építéséért a felelősség kétharmada az övék, egyharmad részben azonban a vállalat is felelős az érvényesülésükért. Szinte mindenki önmagának tulajdonítja az előrelépést, de még a szerencsének is nagyobb szerepet tulajdonítanak, mint a vállalat tudatos karriertervezésének.

"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


