A Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyelete (PSZÁF) ma publikált határozatában 700 ezer forint bírságot szabott ki a Citibank Europe plc. Magyarországi Fióktelepére a gazdasági reklámtevékenységről, illetve a hitelintézetekről és pénzügyi vállalkozásokról szóló törvények megsértése miatt.
A PSZÁF egy lakossági ügyfél kérelme alapján indított fogyasztóvédelmi eljárásában hozott intézkedést a pénzügyi intézménnyel szemben. Az ügyfél tájékoztatása szerint a banki fióktelep átlagosan kéthavonta megkereste mobiltelefonon, hogy üzleti ajánlatot tegyen a számára. Az ügyfél viszont - egy korábbi, a megkeresések miatti tiltakozását megismételve - néhány hónappal ezelőtt panaszlevélben egyértelműen jelezte a fióktelepnek: nem kíván élni az ajánlatokkal, és kérte, hogy töröljék adatait megkeresési listájukról. E beadott, s a Citibank által hivatalosan befogadott panaszlevelére az ügyfél választ sem kapott, ugyanakkor a pénzügyi szervezet a továbbiakban is megkereste ajánlattételeivel.
A PSZÁF vizsgálatában megállapította: a banki fióktelep a fogyasztók reklámcélú megkeresései kapcsán a magánszféra védelmének érdekét védő korlátozást szegett meg azzal, hogy az ügyfélnek a reklámcélú megkereséseket kifejezetten megtiltó nyilatkozata ellenére alkalmazta a közvetlen üzletszerzés módszerét. A törvény célja, hogy a fogyasztókra rendkívül közvetlen módon ható reklámokat csak megfelelő hozzájárulás esetén alkalmazhassa a reklámozó.
A fogyasztóknak tehát megvan az a joguk, hogy az őket elérő reklámok bizonyos körét szabadon korlátozhassák, kizárhassák. A Citibank fióktelepe ugyanakkor figyelmen kívül hagyta az ügyfélnek a reklámok küldésére vonatkozó tiltó nyilatkozatát. A bírság másik részét azért szabta ki a PSZÁF, mert a pénzügyi szervezet egyáltalán nem válaszolta meg a fogyasztó panaszát, noha az írásos válaszadásra a törvény kötelezi.
A PSZÁF a jövőben is kiemelt figyelmet fordít a fogyasztók egyértelmű és előzetes felhatalmazása nélküli kéretlen reklámanyagokkal kapcsolatos jogsértések megelőzésére.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.