A Pénzügyi Szervek Állami Felügyelete (PSZÁF) tájékoztatót fogalmazott meg a kockázatosnak minősülő gépjármű-finanszírozási konstrukciókra vonatkozóan. A Felügyelet és a Lízingszövetség a különösen kockázatos hitelkonstrukcióknak és a lakosság eladósodásának próbál véget vetni, megszűnhet a nulla százalék kezdőrészlet, csökken a futamidő. Szakértők szerint tisztulni fog a piac.
A Magyar Lízingszövetséggel folytatott egyeztetések eredményeként a PSZÁF közzétett tájékoztatója többlettartalékot ír elő azokra a gépjármű-finanszírozási konstrukciókra, amelyeket kockázatosnak ítél meg; tartalékot képeztet az alacsony kezdőrészletes, hosszú futamidejű, illetve az évekig csak kamatfizetést kérő konstrukciókra.
A szabályozás, amely 2009. január 5-től lép életbe, előírja a jelenlegi 0 százalék helyett a 20%-os minimum önrészt, a 120 hónapos futamidő maximum 96 hónapra csökkenését, valamint a finanszírozó cégek számára az ügyfél fizetőképességének alaposabb megvizsgálását.
" A megfogalmazott javaslataink mindenképpen a piac átalakulását jelentik, megritkulnak, sőt remélhetőleg megszűnnek például azok az extrém hitelkonstrukciók, amikor a hosszú futamidő és a nulla önrész miatt a hitel összege meghaladta az autó értékét. A vásárlók átláthatóbb, biztonságosabb feltételekkel tudnak majd gépkocsit finanszíroztatni és nem kell az eladósodástól tartaniuk." - hangsúlyozta Binder István, a PSZÁF szóvivője.
A Magyar Lízingszövetség szerint a magyar gépjármű piac már a pénzügyi válság előtt krízishelyzetben volt; állandó importőri nyomás jellemezte az új autóértékesítési darabszámok szinten-tartása miatt, valóságtól elszakadó listaárak, nem transzparens árképzés, valamint olyan minimális árrés az értékesítésben, amelyet a finanszírozási és biztosítási jutalék pótolt.
A pénzügyi válság következtében szűkültek, illetve drágultak a refinanszírozási lehetőségek, ezáltal drágultak az ügyfélhitelek, szigorodott a hitelbírálat, és túltermelés alakult ki.
" A finanszírozási szabályok szigorodása mindenképpen átláthatóbb és biztonságosabb feltételeket biztosít. Várhatóan visszafogja majd a lakossági autóeladásokat, de csupán azok szorulnak majd ki a vevői körből, akiknek már a kezdőrészlet megfizetése is komoly gondot jelent. A felelős vásárlók jól járnak, hiszen a túlságosan kockázatos konstrukciók eltűnésével csökken a finanszírozók vesztesége, és ez visszahathat a hitelek kamatára is. A piac tisztulása nem halogatható tovább. -tette hozzá Mészáros György, a Magyar Lízingszövetség elnöke.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Fontos változás még a PSZÁF útmutatójában, hogy a kezdőrészlet a gépkocsi valós értéke alapján fizetendő, ami új autók esetében a listaár mindenfajta kedvezménnyel csökkentett értéke, használt autóknál pedig az Eurotax katalógusban meghatározott érték.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.