2 °C Budapest

Bazi nagy call-center teszt: amikor a bank teszi le a telefont...

Pénzcentrum
2008. január 4. 05:40

Kérjük, várjon az ügyintéző kapcsolásáig... Ismét eltelt három hónap és eljött az ideje annak, hogy a telefon mellé ülve sorra teszt elé állítsuk a banki call-centerek munkatársait. Most is két kategóriában indultak jelöltjeink, vagyis az Allianz Bank, a Budapest Bank, a CIB Bank, Citibank, az Erste Bank, az FHB Bank, a K&H Bank, az MKB Bank, az OTP Bank, a Raiffeisen Bank, az UniCredit Bank, valamint a Volksbank, melyek telefonos ügyfélszolgálatait hitelkártyával és lakáshitellel kapcsolatos kérdéseinkkel kerestük meg.

2007. december 3-án tettük fel kérdéseinket a bankok call-centereinek, a kérdésekre adott válaszokat két szempont szerint pontoztuk: mennyire volt helytálló, illetve meggyőző az ügyfélszolgálat munkatársainak válasza. Természetesen az értékelés nagymértékben szubjektív és részben a szerencse kérdése is, hiszen a végeredmény kialakulásában nagy szerepet játszott az, hogy a központ melyik munkatárshoz kapcsolt bennünket. Több bank is volt olyan figyelmes, hogy boldog új évet kívánt, még mielőtt a gombok nyomkodásába kezdtünk.

Ugyanúgy, ahogy egy vizsgadolgozat esetében, itt sem lehet teljes mértékben objektíven értékelni a kapott válaszokat, mi azonban megkíséreltük a lehetetlent, és osztályoztuk azokat 1-től 5-ig terjedő skálán. Tizenkét bank esetében tárcsáztunk, és vártunk türelemmel a kapcsolásra. A kérdéskörökre átlagosan 7-10 perc alatt kaptunk választ, a rekord 15 perc, kapcsolásokkal, várakozással együtt. Átlagban csupán 1-2 gombot kellett megnyomunk, hogy ne csak az automata hangját halljuk.

Az összesítés alapján a "nagy call-center tesztet" holtversenyben a Citibank és a Raiffeisen nyerte, amelyet a CIB Bank követ a sorban. A legrosszabb jegy az egyes lett az egyik bank ügyintézőinek többszörös elérhetetlensége miatt, amely így az átlagra is hatással van. Természetesen a kérdéseken némileg módosítottunk, nehézségük azonban alkalmassá teszi őket arra, hogy az összehasonlítás alapját képezzék. A következőkben kérdéskörökre lebontva ismertetjük a dobogón végzett bankok teljesítményét, illetve általában a különböző kérdésekre adott válaszok eredményeinek átlagát. Lássunk neki!

Hitelkártyát szeretnék

A hitelkártyák témakörében feltett kérdésekre adott válaszok pontszámainak átlagában az első helyen az OTP Bank végzett, igen kiváló 4,8-as átlaggal. Második helyen 4,4-os átlaggal holtversenyben a Citibank, illetve az UniCredit Bank áll. A dobogó harmadik fokán 4,2-es átlaggal hárman állhatnak, a CIB, a Budapest Bank, valamint a Raiffeisen Bank.

Felhívjuk a figyelmet arra, hogy mivel az FHB Banknál nincs hitelkártya termék, ezért a másik kérdéskörben kapott átlagos pontszámot kapta. Az egyik bank esetében éppen az ügyintézőhöz vezető gomb megnyomása után hallhattuk meglepődve azt, hogy a call-center megköszöni, hogy igénybe vettük szolgáltatásait.


A leginkább zavarba hozónak az a kérdésünk bizonyult, amely a közelmúltban egyébként a Gazdasági és Versenyhivatalt is érdekelte. Az "akár" szót - ami egyik lényegi eleme a kamatmentes időszaknak - a legtöbb helyen hallhattuk, azonban jól elmagyarázni kevesebb helyen sikerült, hogy miről is jelent a fogalom a gyakorlatban.

NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!

Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)


A másik fogas kérdésnek a készpénz-jóváírási kedvezmény (cash-back) bizonyult, ami abból a szempontból érthető, hogy ezzel nem minden hitelintézet kedveskedik ügyfeleinek.

Lakáshiteles problémák, belebuktak a bankok

Lakáshitelre szavazok

Utoljára fél évvel ezelőtt teszteltük a banki call-centerek munkatársainak tudását a lakáshitelekkel kapcsolatos legfontosabb kérdésekben. Az ügyfelek sajnálatára az akkor elért "jó" eredményt enyhén lerontották a kereskedelmi bankok ügyfélszolgálatai, bár a bankok így is a kérdések 80 százalékára teljes biztossággal tudnak válaszolni.

PC BLOGGER & PODCASTER
MEDIA1  |  2024. november 21. 19:23
Bár a jelek arra utaltak, hogy Ördög Nóráék lesznek a műsorvezetői, valójában Kasza Tibor kapta a fe...
Kiszámoló  |  2024. november 21. 18:39
Írtam a Curve-ről egy update cikket nemrég. Akkor vettem észre, hogy a Curve lehetőséget ad a bankká...
Holdblog  |  2024. november 21. 07:52
Kezdetben a közösségi média csupán izgalmas újdonságnak tűnt, amiről senki sem gondolta volna, hogy...
Kasza Elliott-tal  |  2024. november 15. 18:35
Havonta ránézek egyszer azokra a papírokra, amikből előbb vagy utóbb venni szeretnék. Általában a he...
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?