A világ legnagyobb kiskereskedelmi láncaiban a második világháborút követően alakult ki egy olyan gyakorlat, miszerint egy meghatározott díj és egy bizonyos százalékos előleg fejében félretették a vevőnek a kiválasztott terméket egy ideig. Ennek vet most véget a világelső Wal-Mart, versenytársai azonban némiképp másképp gondolkodnak...
A Wal-Mart indoklása szerint a mára elavulttá vált szolgáltatást rendkívül kevesen vették igénybe, hiszen a hitelkártya elterjedése és a társadalom azonnali kielégülésre való törekvése megásta ennek sírját. A Wal-Mart illetékese a hitelkártyát az első koporsószegként aposztrofálta, amikor egy interjúban a félretétel megszűnéséről beszélt.
Ma már szinte bárki kaphat hitelkártyát, a kiskereskedelmi láncok pedig a saját márkás kártyák elterjedését ösztönzik (ezt tapasztalhatjuk itthon a Tesco esetében is). Az üzleteknek egyébként a forgási sebesség szempontjából is fontos, hogy az áru elkerüljön az üzletekből, ne kelljen félretéve tárolni, hiszen ennek közvetlen költségei is vannak, arról nem is beszélve, hogy esetleg egy olyan vásárló kénytelen üres kézzel távozni, aki azonnal kifizette volna a terméket, mivel mind félre lett téve.
A Sears és a Kmart illetékesei szerint azonban a szolgáltatás nem szűnhet meg teljesen, ők nem is tervezik ennek eltörlését, hiszen tapasztalataik szerint a vásárlók a magasabb értékű árucikkek esetén szívesen élnek ezzel a lehetőséggel. A Kmart esetében egyébként 5 dolláros egyszeri díj és a vételár 10%-ának befizetése mellett 8 hetet kap a vevő a fennmaradó összeg kifizetésére.
A Kmart-nál kiemelték, hogy a szolgáltatás bizonyos esetekben praktikus is lehet a vevőknek, hiszen például a karácsonyi ajándékokat nem kell otthon rejtegetniük, ráérnek az utolsó pillanatban elhozni őket. A legfrissebb kutatások azonban azt igazolják, hogy egyre inkább az utolsó pillanatra halasztjuk vásárlásainkat, így gyakorlatilag valóban elavulttá válhat a második világháború után elterjedt szolgáltatás.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.