Berényi Dorina közel egy évtizedet töltött Dubajban, ahol ingatlanközvetítőként ért el kimagasló sikereket.
Magyarországon a 15–29 évesek közel fele (49%) fogyaszt valamilyen módon egészséggel, betegséggel, gyógyítással kapcsolatos tartalmakat az interneten – derült ki az MCC Egészségedre Program és Ifjúságkutató Intézet friss felméréséből. A fiatalokat különösen azok a témában releváns tartalmak érdeklik, amelyek az egészségmegőrzésre és a megelőzésére összpontosítanak.
Az ifjúság gyakran fordul az internethez mint elsődleges információforráshoz, ugyanis lehetővé teszi számukra, hogy gyorsan, anonim módon és széles körben férjenek hozzá bizonyos adatokhoz. Ahogy a fiatalok elérkeznek a felnőttkor küszöbére, megnövekszik a személyes, egészségügyi kérdések (például szexuális és mentális egészség, önálló döntéshozatal) iránti érdeklődés, ami az egészségügyi információk keresésének, fogyasztásának hajtóereje lehet.
Később az egyetemi tanulmányok megkezdése, az elköltözés a szülői házból új kihívások elé állítja a fiatalokat: egyre nagyobb figyelmet kap az önellátás fontossága, ezen belül pedig az egyéni felelősségvállalás az egészséggel kapcsolatos döntésekért. Az életkor előrehaladtával egyre tudatosabbá válik a törekvés az egészséges életmódra, amit az MCC Egészségedre Program és az Ifjúságkutató Intézet közös felmérése is alátámaszt. A megkérdezettek ugyanis az idő előrehaladtával egyre inkább fogyasztanak egészséggel, betegséggel kapcsolatos tartalmakat az online térben. Magyarországon a 15–29 évesek 49 százaléka keres rá a témával kapcsolatos információkra a neten.
Megelőzés vs. kezelés
Az odafigyelés az egészséges életmódra és a betegségek megelőzésére nemcsak a jelenlegi, hanem a jövőbeli egészségünk javításának is kulcsa. Ez a megközelítés a proaktív egészségmegőrzést helyezi előtérbe, és kiemeli a prevenció stratégiai jelentőségét az egyén és a közösség egészségének hosszú távú fenntartásában. A kutatásból kiderült, hogy a megkérdezett 15–29 évesek inkább az egészségük védelme, a betegségek elkerülése érdekében keresnek rá az e kérdéskörhöz tartozó tartalmakra a weben (46%), mintsem egy már meglévő probléma kezelése céljából (28%).
Az adatok szerint – bár továbbra is a keresőmotorok a legnépszerűbbek (68%) az egészségügyi információk elérése terén is –, a 15–29 évesek között egyre inkább növekszik azoknak a száma, akik a közösségi média platformjain (23%) vagy a mesterséges intelligencia alapú szolgáltatásokon keresztül (9%) jutnak hozzá az egészségügyi tanácsokhoz, információkhoz. Következésképpen ez a tendencia azt is jelzi, hogy a fiatalok egyre nyitottabbak azon új technológiák és platformok irányába, amelyek személyre szabott és interaktív módon képesek segítséget nyújtani egészségügyi kérdésekben.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Tekintettel arra, hogy a fiatalok gyakran fordulnak online forrásokhoz egészségügyi kérdésekben, még nagyobb figyelmet kell szentelni az ifjúság megbízható internet-használattal kapcsolatos felvilágosítására. Az információs túlterheltség korában kulcsszerepet játszik a tudományosan alátámasztott, közérthető egészségügyi kommunikáció – fontos hogy a közösség hiteles, aktualizált egészségügyi információkhoz jusson hozzá, amelyek hozzásegíthetik őket a tájékozott döntéshozatalhoz.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.
-
Cassini Ötletverseny: egyedülálló lehetőség az innovátorok számára (x)
A Design Terminál már harmadszor vesz részt a CASSINI Ötletverseny megszervezésében.