Az online kötések átlagdíja a tavalyi szint közelében, 32-33 ezer forint között alakul.
A Gazdasági Versenyhivatal is csatlakozott azon európai fogyasztóvédelmi hatóságokhoz, akik az Európai Bizottság koordinálása mellett átfésülik az online platformokon a COVID-19 járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékek reklámjait. Az ellenőrzés célja, hogy kiszűrjék a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatokat és ezáltal megelőzzék, hogy az európai fogyasztók ezek áldozataivá váljanak.
A GVH már korábban is átfésülte az online platformokat és webáruházakat a COVID-19 járvánnyal kapcsolatban és több eljárást is indított olyan vállalkozásokkal szemben, amelyek valószínűsíthetően tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. A hatóság átfogó vizsgálatról készült összefoglalója, valamint ajánlásai honlapján elérhetőek.
Az Európai Bizottság sajtóközleményéből az derült ki, hogy a COVID-19 járvánnyal összefüggésben népszerűsített termékekkel kapcsolatos csalások és tisztességtelen online kereskedelmi gyakorlatok elterjedése tapasztalható. E gyakorlatok elleni összehangolt küzdelem érdekében a nemzeti hatóságokból álló Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat (CPC Hálózat) 2020. március 20-án közös álláspontot fogadott el, amelyben felvázolta az uniós fogyasztóvédelmi jogszabályok megsértésének leggyakoribb eseteit.
Didier Reynders igazságügyi biztos felkérte a nagyobb online platformokat, hogy működjenek szorosan együtt a CPC Hálózattal, és tegyenek intézkedéseket az ilyen tisztességtelen gyakorlatok megszüntetése érdekében. A platformok pozitívan reagáltak Reynders biztos együttműködési felhívására, és előremutató, folyamatos lépéseket tettek a helyzet javításáért. Az Európai Bizottság kapcsolatba lépett számos, az e-kereskedelem és az online hirdetési piac kulcsszereplőit képviselő szakmai szövetséggel is.
A tisztességtelen kereskedők azonban kreatívak és folyamatosan új módszereket találnak a fogyasztók megtévesztésére. Ezért a problémás esetek és az új típusú tisztességtelen gyakorlatok azonosítása, valamint a velük szemben való fellépés érdekében a CPC hatóságok megállapodtak abban, hogy egy gyors, összehangolt és egyidejű online ellenőrzést (ún. sweep ) folytatnak le.
Az ellenőrzés során a nemzeti hatóságok
- átvilágítják az általuk kiválasztott (hazai vagy globális) online platformokat, megvizsgálva például, hogy mely COVID-19 járvánnyal kapcsolatban népszerűsített termékkategóriák érhetők el. Egyben rálátást kapnak a nagyobb internetes platformok proaktív módon végrehajtott intézkedéseinek hatékonyságára.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- részletesen ellenőrzik egyes kereskedők - a COVID-19 járvány következtében megnövekvő fogyasztói igényt kielégítő - termékekkel kapcsolatos ajánlatait és hirdetéseit, így többek között azt, hogy
- ezek tartalmaznak-e olyan a COVID-19 vírusfertőzés elleni hatékonyságra vonatozó ígéreteket, melyek nincsenek alátámasztva;
- a termékek áráról, az árkedvezményekről és a szállítási feltételekről megjelenített információk mennyire egyértelműek;
- nem gyakorolnak-e a fogyasztókra nyomást a vásárlás ösztönzése érdekében, például azt állítva, hogy a termékekből hiány van vagy gyorsan elkelnek;
- az e-boltok és platformok egyértelmű információkat nyújtanak-e azon kereskedő személyazonosságáról, földrajzi elhelyezkedéséről és elérhetőségéről, akitől a fogyasztó megvásárolja a termékeket.
Az átvilágítással kapcsolatos eddigi dokumentumok és a vizsgálat eredményéről készülő összefoglaló beszámoló az Európai Bizottság honlapján elérhetőek.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.