A magyar méz évtizedek óta a minőség és tisztaság jelképe, ám az exportorientált ágazatot ma olcsó, hamisított termékek és egyenlőtlen piaci viszonyok szorítják háttérbe.
Ha eddig azt hitted, hogy a tésztaszószokból bármennyit ehetsz, rosszul hitted. A Dolmio tulajdonosa elárulta, hogy hetente legfeljebb egyszer ajánlja a szószok fogyasztását, mert magas a zsír-, só- és cukortartalmuk. Ennek a kijelentésnek a hatását már a cég bevétele is erősen megérezte.
Néhány hónap leforgása alatt hatmillió üveggel esett vissza a Dolmio szószok eladása Nagy-Britanniában, miután a cég vezetése - még áprilisban - arra figyelmeztette a vásárlókat, hogy hetente csak egyszer egyenek a szószokból. Ezt azzal indokolták, hogy a termékek magas zsír-, só- és cukortartalmúak. Úgy tűnik, a brit családok megértették az üzenetet, és úgy döntöttek, hogy inkább friss házi készítésű szószokat tesznek a családi asztalra.
Legalábbis a Daily Mail beszámolója szerint a Dolmio eladása szeptember végéig 32,5 millió literrel csökkent, ami 6 millió 500 grammos üveget jelent. Így a brit piacon jelen lévő legnagyobb tésztaszósz márka eladása 6,2 százalékkal, 124,5 millió fonttal csökkent.
Mi újság idehaza?
Mielőtt viszont bárki hanyatt-homlok rohanna a konyhába, hogy megszabaduljon az otthon fellelhető összes "mérgező" tésztaszósztól, érdemes tisztázni, hogy minden, ami a hazai élelmiszer-áruházak polcain megtalálható, az megfelel a magyar élelmiszerbiztonsági szabályoknak. Emellett, ha valaki nagyon egészségtudatosan vásárol, az a címkén eddig is láthatta, hogy milyen összetevőből mennyi szerepel az adott termékben.
A másik fontos dolog, amit érdemes még hangsúlyozni, hogy a fenti kijelentés a brit piacon értékesített termékekre vonatkozik ugyan, de a Pénzcentrum összehasonlította a hazai boltokban kapható szószokkal. Valóban van némi eltérés az összetevők között, de csak elenyésző, így tehát itthon is érdemes megfontolni, hogy egy héten hányszor kerüljön üveges szósszal készült étel a családi asztalra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.