Figyelmeztet az NNGYK: veszélyes a levegő ezen a 8 magyar településen, utcára sem kéne menni
Csütörtökön veszélyes volt a levegő minősége Békéscsabán, Debrecenben, Kazincbarcikán, Kecskeméten, Nyíregyházán, Sajószentpéteren, Tökölön és Várpalotán.
Csütörtökön veszélyes volt a levegő minősége Békéscsabán, Debrecenben, Kazincbarcikán, Kecskeméten, Nyíregyházán, Sajószentpéteren, Tökölön és Várpalotán.
Ha az iskolájuk előtti utca felszabadul az autóforgalomtól, a gyerekek biztonságban és egészséges környezetben léphetnek be az iskolába.
Szakértői becslések szerint az útjainkon közlekedő gépjárművek legszennyezőbb 10 százaléka okozza a szennyezés 60 százalékát.
Bár Budapesten a legszennyezőbb autók felelősek a közlekedési légszennyezés 60%-áért, érdemi intézkedések eddig még nem történtek.
Az emberiség számára a légszennyezettség jelenti a legnagyobb egészségügyi kockázatot - becslések szerint világszerte minden kilencedik haláleset ennek a számlájára írható.
Múlt héten a szálló por miatt kilenc magyarországi településen veszélyes volt a levegő minősége, tizenegyen egészségtelen, hat településen pedig kifogásolt.
Sokat javult a levegő minősége országszerte. A Nemzeti Népegészségügyi Központ (NNK) beszámolója szerint már egyetlen mérőállomáson sem mértek veszélyes értéket.
A téli időszakban, fűtésszezonkor az ország légszennyezettségének mintegy 83-85 százalékáért felelős a lakossági fűtés.
Azonnali drasztikus intézkedésekre van szükség a téli katasztrófa megelőzéséhez - közölték.
Kiderült, hogy sokan rosszul gyújtanak be, lehet egyszerűbben, hatékonyabban is. Mutatjuk, mit rontanak el a legtöbben!
A külföldre készülő autósoknak érdemes tájékozódniuk az utazás előtt, mivel számos népszerű nyaralóhelyen szigorításokat vezetnek be a légszennyezés csökkentése érdekében.
A gyalogosan érkező vásárlók havi szinten 4,3 százalékkal több pénzt költenek, mint az autósok a londoni bevásárló negyedben.
Az Egészségügyi Világszervezet legutóbb 2006-ban tett közzé ajánlásokat arról, hogy milyen határértékeket célszerű bevezetni az egészségünkre leginkább ártalmas légszennyező anyagokra.
Egy ilyen díj hatására egy időre megszűnne a forgalmi dugók jelentős része, javulna a levegő minősége és kissé fellélegezhetne a város.
A szennyezett levegő kedvez a koronavírusok terjedésének, súlyosbítja a megbetegedéseket. A Levegő Munkacsoport összeszedte, mit tehetünk, hogy a gyerekek biztonságban legyenek.
Már csaknem 300 európai városban hoztak létre az alacsony kibocsátási övezeteket, ahol csak meghatározott környezetvédelmi követelményeket teljesítő járművekkel lehet közlekedni.
A kilométer-és szennyezés-arányos útdíj a teherautók esetében jelenleg is létezik, ezt bővítenék ki Budapest egész területére, kiterjesztve a személygépjárművekre is.
A magyar városok levegője a 8. legegészségtelenebb volt (PM2.5 koncentráció) az Európai Unióban.
Éjjel-nappal lehet hívni.
Rengeteg emberéletbe kerül.