Katasztrofális állapotban vannak a magyar utak: a fele szakaszon szlalomozni kell a kátyúk között
Az az egyöntetű vélemény rajzolódik ki, hogy a magyar utak rossz, vagy egyenesen borzasztó állapotban vannak.
Az az egyöntetű vélemény rajzolódik ki, hogy a magyar utak rossz, vagy egyenesen borzasztó állapotban vannak.
Valóban olyan szörnyű állapotban vannak a magyar közutak, mint amilyennek a közlekedők érzik?
Komoly kátyúkára lett Budapesten a Pénzcentrum olvasójának: a közútkezelő nem téríti meg a tönkrement gumiabroncsot és a javítást, mert kint volt a figyelmeztető tábla.
Majdnem 1400 közlekedő fordult kárigénnyel a Magyar Közúthoz a tavalyi évben, ez jóval több mint 2022-ben volt. Jellemzően beadványok kb. harmadát ítélték meg jogos igénynek.
A közutak közel felén kellene újításokat végezni Magyarországon, elég nagy gondok vannak.
Kevesen tudják, de kátyú-kártérítési igénnyel lehet élni a fenntartó felé, de körültekintően kell eljárni. Az útkezelők ugyanis a rosszul dokumentált eseteket könnyen elutasítják.
A kátyúkárok kétharmadát az első negyedév során jelentik a gépjármű-tulajdonosok,
A csapadékos időjárás rövid idő alatt kátyúk egész sorát állította elő, amit a Budapest Közút hidegaszfalt technológiával ideiglenesen javít, ám azok újra kialakulhatnak.
A rossz utak nemcsak bosszantóak, de veszélyesek is az autók: károsíthatják az alkatrészeket, ronthatják a biztonságos közlekedést.
Alig látszik meg a magyar közutakon az elmúlt évek útfelújítási hulláma, 2022-ben minden második kilométer rossz vagy nem megfelelő állapotú volt.
Csupán a magyar közúthálózat harmada nevezhető jó minőségűnek, több mint 40 százalék pedig kifejezetten rossz állapotban van.
Egy-egy „sokszámjegyű útnak” is nevezett mellékút felújítására gyakran sokan várnak. Itt a lista, mely utak felújítására kerülhet sor hamarosan.
Bár folyamatosan újítják fel az országutakat, még bőven lenne tennivaló, mert a kocsink is bánhatja, ha kátyúra futunk.
Idén a csapadékszegény időjárásnak köszönhetően a ”kátyúszezon” az átlagosnál enyhébbnek ígérkezik.
A tavalyi 1270 kilométernél hosszabb szakaszon indulhatnak útfelújítások őszig. A fő törekvés, növelni a teljeskörű felújítások arányát.
A veszélyes úthibák okozta káresemények miatti kártérítési igényeknek továbbra is mintegy felét fogadják csupán el az illetékes útkezelők.
Van baj.
Jobb, ha felkészülsz.
Pedig már sokat befoltoztak.
Megszaporodtak a veszélyes tócsák.