Egy korábbi kutatás szerint a megkérdezettek 61 százaléka gondolta úgy, hogy életbiztosítással (is) rendelkeznie kell annak, aki felkészültnek szeretné érezni magát.

Habár a magyar háztartások háromnegyede rendelkezik otthonbiztosítással, sokan nem tudják, hogy az pontosan milyen fedezetet is nyújt, vagy mi az ingatlanuk aktuális értéke és miért fontos azt frissíteni a biztosításban. A kutatásunkban arra keressük a választ, hogy az olvasóink a lakásukat vagy ingatlanukat érinthető káresemények közül mitől tartanak a leginkább, és pénzügyileg hogyan készülnek fel az ilyen esetekre.
A lakásbiztosítással rendelkezők közel harmada 10 éve vagy még annál is régebben módosította szerződését, vagyis azoknak az ingatlanoknak a biztosítása nem a megfelelő értékre szól. Ez azt jelenti, hogy ha valamilyen váratlan káresemény történne az ingatlanban, a biztosító nem fedezné a teljes kárértéket, ami jelentős biztosítási kockázat, totálkár esetén akár több millió forint kiesést is jelenthet az ingatlantulajdonosok számára, érdemes ezért akár évről évre frissíteni a lakásbiztosítási csomagunkat.
Az alapvető biztosítási eseményeken túl további káresemények közül ki lehet választani, hogy mi ellen biztosítanánk az otthonunkat, de már a háztartási ingóságokra és a megújuló energiaforrásokra, például napkollektorra vagy hőszivattyúra is köthetünk biztosítást, akár online is.
Márciusban ráadásul újra lehetőség lesz biztosítást váltani, nem kell megvárni a biztosítási évfordulót. A tavaly bevezetett extra felmondási lehetőség révén már nem csak évente egy alkalommal (a biztosítási évforduló előtt 30-60 nappal), illetve az MNB által minősített fogyasztóbarát otthonbiztosítások (MFO) esetében negyedévente lehet kedvezőbbre cserélni a meglévő lakásbiztosítást, a tavaszi biztosítási kampány alatt ismét felmérhetjük a kínálatot, a díjakat és a szolgáltatási csomagokat.
A beázástól, az elektromos vagy a viharkártól tartasz a legjobban? Mondd el a véleményed!
A kutatás a Pécsi Tudományegyetem Közgazdaságtudományi Karán működő the CoRe lab-bel együttműködve készül, az eredményeiről a Pénzcentrumon megjelenő cikkekben folyamatosan beszámolunk majd. A kérdőív anonim és önkéntes, a válaszokat 2025. január 14. és február 14. között várjuk.
Köszönjük, hogy válaszaiddal segíted a kutatásunkat!
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Egy jó szörp titka: így lett a házi receptből sikeres vállalkozás
A semmiből indulva vált országosan ismert prémium márkává a Mayer szörp.
-
Neked 1%, nekik egy újabb lépés a kórházi magány ellen (x)
Az Amigos a gyerekekért önkéntesei, 10 éve viszik a játékos nyelvtanulást a kórházakba. Segítsd őket, hogy jövőre is ott lehessenek a kórházi ágyak mellett.
-
Kiváló minőségű tejtermékek minden napra (x)
A Sole-Mizo Zrt. hat Mizo márkaterméke szerezte már meg a KMÉ-védjegyet, amely a kiemelkedő minőség garanciája a fogyasztók számára.
Portfolio Gen Z Fest 2025


