November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Lime, menta, guava, grapefruit, gyömbér, bodza... az biztos, hogy idén maradunk extrém ízű sörök nélkül. Az első májusi nyári napon megnéztük, mire készülnek a 2015-ös szezonban a sörgyártók.
Nem volt könnyű évük tavaly a magyar sörgyáraknak: hiába volt foci VB, a hűvös, esős időjárás megnehezítette a dolgukat. Kíváncsiak voltunk, mivel készülnek az idei évre a legnagyobb piaci szereplők, milyen szezonra számítanak, milyen újdonságokkal rukkolnak elő. Egy biztos:
és egyre többféle alkoholmentes (ízesített) sört is kihoznak a gyártók.
A múlt évben 2 százalékkal növekedett a söripar belföldi értékesítése, erősödött a prémium sörök forgalma, ugyanakkor folytatódott a gazdaságos árkategóriájú sörök térnyerése is - mondta a Magyar Sörgyártók Szövetségének (MSSz) igazgatója az MTI-nek.
Együttesen 6,2 millió hektoliter sört értékesített a négy vezető hazai sörgyártó: a Borsodi Sörgyár Kft., a Dreher Sörgyárak Zrt., a Heineken Hungária Zrt. és a Pécsi Sörfőzde Zrt.
Dreher
A Dreher szerint a szezon sikerességét számos tényező befolyásolja, például
- az időjárás,
- a szabadtéri események,
- az újdonságok, promóciók,
- és az, hogy mivel készülnek a más alkoholos termékek gyártói
Igaz, hogy nem lesz jelentős nemzetközi sportesemény, fesztiválok azonban lesznek, sőt az utóbbi időben egyre jobban megszaporodott a sörfesztiválok száma, idén nagyobb hangsúlyt kap a sör és gasztronómia kapcsolata. Tavaly főként a prémium és szuperprémium szegmensben volt tapasztalható jelentősebb növekedés a söröknél, a Drehernél arra számítanak, hogy ez idén is így marad. Ugyanakkor fontosak a közép árkategóriás termékek, például az Arany Ászok.
Az ízesített sörök piaca az elmúlt években ugrásszerűen nőtt, az utóbbi időszakban ez a növekedés lecsökkent, de még mindig látnak lehetőséget a kategóriában, főleg az alkoholmentes ízesített sörök (például a gyömbéres ízesítés) esetében. Az ízesített termékek mellett újra egyre nagyobb szerepet kap a klasszikus sör, de olyan különlegességekre is készülhetnek a vásárlók, mint a pasztőrözetlen tanksör vagy a fahordós, szűretlen Pilsner Urquell.
Borsodi
A Borsodi is úgy látja, hogy az időjárás befolyásolja leginkább a szezont, azaz
Azt hozzátették, hogy nehezítő
körülmény, hogy idén kevesebb nemzetközi sportesemény lesz, ugyanakkor idén is több hazai, elsősorban regionális rendezvényt
támogatnak, többek között az újjászülető tokaji Hegyalja Fesztivált.
A sörgyár nagy újdonsága idéna csomagoláson elhelyezett úgynevezett "cold edge" technológia: amikor a sör eléri a megfelelő, 7 és 9 fok közötti
hőmérsékletet, a dobozon található színtelen jégkockák kék színűre
változnak. Az ízekben a Borsodi Friss Bodza lesz az egyik újdonság, amely alkoholos és alkoholmentes változatban is kapható majd.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A magyar fogyasztók körében kedvelt Staropramen termékcsalád két új változattal bővül: a Staropramen Granát, amely a különleges főzési eljárás és a különböző malátatípusok kombinációjának eredményeképpen egyedi gránát - rubinvörös-színt kap. A Staropramen Unfiltered egy olyan szűretlen búzasör, amely opálos színével, gazdag aromájával és lágy, korianderes ízvilággal érkezik Magyarországra.
Heineken/Soproni
A Soproni szerint a tavalyi nyár a kedvezőtlen időjárás miatt az egész szektor számára kihívásokkal teli időszak volt, ennek ellenére a sörpiac enyhén növekedett 2014-ben. A nagyobb eseményeken, például a fesztiválokon ugyanakkor esetenként több százezer embert tudnak elérni.
A sörgyártó kiemelte, hogy továbbra is népszerűek az ízesített sörök/radlerek, melyeket csökkentett alkoholtartalommal, vagy alkoholmentes változatban kínálnak. Erre a nyárra a Soproni Lime-mentán kívül két 2 százalékos új ízzel készülnek: ezek pedig a Soproni 2%
és a Sorponi 2%
A multipack-szegmens (azaz amikor több üveg/doboz sört veszünk egyben) továbbra is egy elérhetőbb és kedvezőbb ajánlatot kínál a fogyasztóknak, így ezek a kiszerelések, illetve a kisebb, 0,4-es és 0,25-ös kiszerelések lehetnek a nyár nagy kedvencei.
A guava Dél-Amerikában őshonos, de Ázsiában is népszerű gyümölcs. Héja savanykás, húsa inkább édeskés ízű: termőterületén leginkább úgy fogyasztják, mint nálunk az almát.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.