November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A karácsony jegyében az üzletekben már novemberben megjelennek a szezonális csokoládéfigurák, a szaloncukrok, valamint ebben az időszakban megemelkedik a teljes csokoládé- és pralinépiac forgalma is az átlagos havi eladási szinthez képest. Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a gyártók szerint a boltokat még mindig elöntik a gyenge minőségű, olcsó szaloncukrok.
Az elmúlt két évben az élelmiszer piac egészén megfigyelhető, hogy a karácsonyi szezon erősödik, vagyis a decemberi átlageladások egyre nagyobb arányban növekednek a havi átlagos forgalomhoz képest. A csokoládépiacon is hasonló trend mutatkozik: a 2012. évi szezon során az éves összeladáshoz képest nagyobb arányban fogytak az ünnepi édességek, mint 2011 hasonló időszakában.
A magyar háztartások 60 százaléka vásárolt 2012. november-decemberben valamilyen csokoládé terméket, míg a megelőző évben ez az arány 1 százalékkal magasabb volt - derül ki a GfK Hungária piackutató elemzéséből.
Csokoládéra, pralinéra és szaloncukorra összességében egy-egy háztartás átlagosan 4733 forintot költött a tavalyi szezon két hónapja alatt, ami 13 százalékkal haladta meg az előző éves szintet. A csokoládé kiadások emelkedése mögött nem pusztán a csokoládé termékek árdrágulása áll, hanem mennyiségben is növekedett az egy háztartás által a két hónap során megvásárolt édességek vásárlása (mintegy 4 százalékkal).
A háztartások átlagos édességre kiadott költésének aránya legnagyobb mértékben a szaloncukor esetében nőtt meg. Továbbra is a zselés ízesítés vezeti a szaloncukrok népszerűségi listáját, ezt követi a vegyes ízesítésű szaloncukrok csoportja és a klasszikusnak számító marcipános íz. A következő a sorban a karamell íz, amely már kevesebb mint 5 százalékát adja az értékesített mennyiségnek, majd következik még számtalan egyéb, pl. a kókuszos, mogyorós, kakaós, joghurtos íz.
Annak ellenére, hogy a szaloncukorpiac pozitív trendet mutat, az ár egyre fontosabbnak bizonyul ebben a termékkategóriában is. Biztos jele az árérzékenységnek, hogy erősen emelkedik a kimért szaloncukrok aránya a teljes szaloncukor eladásból.
Sok a gyenge minőségű termék
Miközben a figurás édességek piacán egyre inkább a valódi csokoládéból készült termékeket keresik a vásárlók, a boltokat még mindig elöntik az olcsó szaloncukrok - tájékoztatta a Pénzcentrum.hu-t a Bonbonetti. A csokoládégyár közlése szerint a legtöbben csak egyetlen dologra koncentrálnak: az árcímkére. Az ár mellett azonban fontos szempont, hogy milyen összetevőket tartalmaz a karácsonyi édesség, főleg, hogy az utóbbi években a hazai üzleteket elöntötték a gyengébb minőségű, gyanúsan kedvező árfekvésű szaloncukrok.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A figurás édességek hazai helyzetét hasonlóképpen látják a Nestlé-nél is. Mint arról az élelmiszeripari vállalat nemrég beszámolt, Magyarországon továbbra is a valódi csokoládéból készült termékeket keresik az ünnepek alatt, legyen szó akár üreges vagy táblás csokoládéról. E két változat között kizárólag a formában van különbség, a minőség mindkét termékcsoport esetében azonos.
Az áruházakban is fontos most az édesség
Idén várhatóan a karácsonykor eladott édességek forgalmának 60 százaléka lesz a szaloncukor, mennyiségben elérheti az 500 tonnát az Auchan áruházakban. Az áruházlánctól megtudtuk, a legnépszerűbb termék a Mikulás figura, az édességforgalom negyede, elsősorban a magas kakaótartalmú tejcsokoládé figurák a kelendők. A karácsonyi csomagok, pralinék és naptárak az Auchan karácsonyi édesség forgalmának 15 százalékát teszik ki. A legnépszerűbb édességek már diabetikus és laktózmentes változatban is kaphatóak.
A Tesco közlése szerint áruházaikban a a Mikulásédességek forgalmának közel fele december 1. és 6. között realizálódik, míg a karácsonyi termékek, a különböző desszertek és szaloncukrok esetében a teljes szezon forgalmának 40 százaléka a december 18. és 24. közötti időszakra esik. Tavaly a lánc üzleteiben összesen 845 tonna szaloncukor, 2,2 millió darab figurás édesség, 673 ezer Mikulás csomag fogyott. A Tesco idén is hasonló eladási adatokra számít.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.