November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az európai lakosok átlagosan 17-35 percet töltenek egy nap vásárlással. Az adatokból kiderül, hogy a magyarok inkább az alsó számhoz vannak közel, átlagosan ugyanis 20 percet vásárolgatunk. A korosztályos bontásból azonban kiderül, hogy a 65 év feletti magyarok igencsak fölfelé húzzák a statisztikát, ők ugyanis átlagosan 22 percet shoppingolnak.
Az európaiak naponta átlagosan 17-35 percet töltenek vásárlással és személyi szolgáltatások igénybevételével - derült ki az Eurostat friss jelentéséből. A legkevesebbet a románok, míg a legtöbbet a német vásárolgatnak, a magyarok pedig az összesített lista 14. helyén végeztek napi átlag 20 perccel.
A környező országok közül (akik a listán szerepelnek) egyébként csak az osztrákok előzik a magyarokat, míg a szerbek és a románok mögöttünk vannak. Az összesített adatok mellett nemek szerint csoportosításban is lekérhetők az adatok, amik szerint a magyarok férfiak átlagosan 18 percet (3. legkevesebb), míg a nők 22 percet töltenek vásárlással egy nap (5. legkevesebb).
Mindezeken felül a statisztikai adatok lehetőséget adnak korcsoport szerinti összehasonlításra is. Ebből kiderül, hogy a magyarok lakosság közül a 45-64 éves korosztály korzózik legtöbbet boltokba, átlagosan 23 percet. Tőlük azonban nem sokkal maradnak le a 65 plusszos nyugdíjasok, akik átlagban 22 percet töltenek vásárlással. Utóbbiak ezzel az eredménnyel egyébként az összes 45 év alatti korosztályt verik.
Hiába azonban, hogy a magyar viszonyokhoz képest az idősek vásárlási ideje kimagaslónak számít a többi korosztályéhoz képest, sehol sincs például a német nyugdíjasokhoz képest, akik listavezetőként átlagosan kétszer annyi időt (44 percet) töltenek shoppingolással, mint magyar kortársaik.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.