November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
20-30-50 százalékos kedvezményekkel találkozhatnak a vásárlók ezen a hétvégén több bevásárlóközpontban is. A kuponos akciók hatalmas tömegeket vonzanak, de érdemes figyelni a részletekre is.
A magyar vásárlókra továbbra is hihetetlen hatással vanak az akciók: a januári leértékelések után a legnagyobb kuponos kampány, az ún. "Glamour-napok" félelmetes forgalmat generálnak. A legnagyobb budapesti plázákban ilyenkor nagyobb a forgalom, mint karácsony előtt, a parkolók zsúfolásig megtelnek, a pénztárak előtt hosszú sorok kígyóznak. Érdekes, hogy a kedvezmények hatására a bevásárlóközpontba egyre több férfi is ellátogat: míg évekkel ezelőtt a vásárlóközönség csupán negyedét tették ki az urak, most már fele-fele a nők és férfiak aránya a látogatók között.
Az üzletek tapasztalatai alapján az akciós napokon másként vásárolnak a plázába betérők. Felkészülten érkeznek, a legújabb trendeknek megfelelő, legfrissebb kollekciókban található ruhadarabokat választják elsősorban.
A helyzetet jól mutatja, hogy ilyenkor az összes mozdítható dolgozót bevetik a boltokban, növelik a biztonsági őrök számát is. Mint arról egy budapesti bevásárlóközpont sportruházati üzletében érdekelt forrásunk beszámolt, napok óta özönlik be hozzájuk az áru, az üzemeltetők sokszorosát rendelik az ilyenkor szokásos mennyiségnek, a polcokon is több terméket helyeznek el. Bár az akciók csak péntektől indulnak, az érdeklődés, a megnövekedett forgalom már a hét közepétől jól érezhető.
Információink szerint vannak olyan üzletek is, amelyek másképp is készülnek: előfordul, hogy bizonyos termékeket az elmúlt napokban némileg feljebb áraztak, vagy ahogy a szakzsargonban hívják,
A vásárló így könnyen belefuthat abba, hogy a kedvezményes ár valójában annyira nem is kedvezményes.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A Pénzcentrum értesülései szerint a bankok is "megérzik" a kuponos napokat, számottevően nő a kártyás vásárlások aránya, a hitelkártyák forgalma, és a ATM-es készpénzfelvétel is.
Azért érdemes figyelni
Az akciós/kuponos vásárlásoknál mindig érdemes odafigyelni arra, hogy valóban kedvezőbb áron lehet-e hozzájutni a kiválasztott termékhez, vagy szolgáltatáshoz - tájékoztat a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság.
- A legtöbb helyen a kuponnal biztosított kedvezmény más akciókkal nem vonható össze. Így például a kettőt fizet, hármat vihet akció mellett nem érvényesíthető további 20 százalékos kedvezmény egy kupon ellenében.
- Vannak olyan beváltóhelyek, ahol csak bizonyos összeghatár (pl. 10 ezer forint) felett érvényesek a kuponnal elérhető kedvezmények.
- Vannak olyan üzletek, ahol bizonyos márkákat, termékeket nem lehet kedvezményes kuponnal megvásárolni.
- Sok üzletben egy kuponnal akár több termék is kedvezményesen megvásárolható, ezért érdemes alaposan átolvasni a kuponon található beváltási feltételeket. (például egy termék 20% kedvezménnyel vásárolható meg, vagy a vásárlás összértékéből adnak 50% árelőnyt).
- Egy vásárlás alkalmával csak egy kupon váltható be több helyen, amellyel azonban egyszerre több termék is kedvezményesen megvásárolható.
- Van, ahol az üzlet webáruházából elérhető termékekre (is) vonatkozik a kedvezmény.
- Olyan vállalkozás is van, ahol egy kuponért cserébe ajándékutalványt adnak, melyet meghatározott időszakon belül lehet levásárolni. Itt érdemes figyelni a felhasználási feltételekre, (milyen időszakban, milyen termékekre vonatkozik a kedvezmény).
- Érdemes arra is odafigyelni, hogy gyakran a különböző kiszerelésű termékek közül csak az egyik fajta kiszerelésre vonatkozik a kupon.
- Van, ahol a kuponnal megvásárolható termékeket eltérő színű ártáblával jelzik.
A kereskedők részéről gyakran előforduló hiányosságok az árfeltüntetéssel kapcsolatban, hogy csak a kedvezmény mértékét tüntetik fel (pl. 20 százalékkal olcsóbb), a ténylegesen fizetendő akciós eladási árat viszont nem írják ki, hanem a kedvezményt fizetéskor, a pénztárnál érvényesítik. Az ilyen eseteknél a probléma az, hogy
Az is előfordul, hogy a pénztárnál arra hivatkoznak, hogy a terméken szereplő ár már az akciós ár, ugyanakkor a címkén szerepelt az is, hogy 20 százalékkal olcsóbb, de az eredeti ár nem volt a jelölésben. Érdemes ezért előzetesen tájékozódni arról, hogy a címkén szereplő ár már a végleges, vagy még ebből vonják le a kedvezményt. Azt is érdemes figyelembe venni, hogy sok helyen az akciós termékekre nem váltható be kupon.
Amennyiben a pénztárnál a kuponon szereplő információk ellenére a kedvezményt nem érvényesítik, és az ügyet helyben nem rendezik, úgy beírhat a helyszínen található vásárlók könyvébe, melyre 30 napon belül írásban és érdemben kell válaszolnia a vállalkozásnak.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.