0 °C Budapest

Kiderült: óriási terhet cipel a magyar Tesco

2013. április 16. 10:22

Izgalmas számok láttak napvilágot a magyar online kereskedelemről. A felmérések szerint a magyar nyelvű honlappal rendelkező webáruházak száma 5-6 ezerre becsülhető, azonban közülük mindössze 1200 olyan van, ami rendszeresen (legalább havonta) frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy a maradék 5 ezer mit is csinál pontosan, és persze az is, hogy megbízhatunk-e bennük... A Tesco felelőssége ugyanakkor óriási a netes kereskedelemben - hangzott el egy keddi sajtótájékoztatón.

A magyarországi kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években szinte folyamatos csökkenést mutat, a kereslet ugyanakkor nem szűnt meg, a fogyasztók alternatív értékesítési csatornák után néztek, természetesen a leggyakoribb ilyen csatorna az internet, a webáruházak szegmense - mondta el Madar Norbert, a felmérést készítő eNET tanácsadója.

A magyar webáruházak a statisztikák szerint jól teljesítenek, átlagosan a regisztrált felhasználók, hírlevél-olvasók 60 százaléka egyszer vásárló is lesz. A csak online értékesítő áruházak esetében ezek az arányok jóval magasabbak, a kis áruházak is komoly hangsúlyt fektetnek arra, hogy tartós, állandó akciókkal fenntartsák az érdeklődést. A magyar netes boltok a látogatottság szempontjából is jól állnak, a honlapjukat meglátogatók közül százból ketten vásárolnak is náluk. Sokan terveznek mobilra optimalizált weboldalt is, ez pedig egyenes utat vezet a mobilvásárlások növekedése felé.

Az elmúlt három év a kuponozásról szólt, már nem csak szolgáltatások, hanem termékek esetében is egyre hatékonyabb az értékesítés a kuponos/bónuszos oldalakon keresztül.

Zombi webshopok és a Tesco

Webáruház alatt azokat a cégeket értjük, akik magyar nyelvű honlappal rendelkeznek, és kiskereskedelmi tevékenységet folytatnak - 5-6 ezer ilyen magyar nyelvű honlap lehet. Közülük a működő, gazdasági tevékenységet folytató webáruházak száma 3600. Közülük pedig 1200 olyan van, amely valóban él, tehát legalább havonta frissíti termékkínálatát. Kérdés, hogy milyen webshopokat takar a fennmaradó több ezres szám akik még havonta sem frissítik termékkínálatukat.

Mint azt a Pénzcentrum.hu kérdésére Kis Gergely, az eNET ügyvezető igazgatója elmondta, több ezer olyan webshop van, amelyek termékkínálata nem teszi szükségessé a gyakori frissítést (például azért, mert kandallót árulnak, ebben a szegmensben pedig ritka az új termék megjelenése). Egy részük ugyanakkor már beszüntette a netes árusítást, így egyfajta zombi webshopként él tovább a világhálón.

A szakemberek szerint a Tesco belépése a netes piacra a magyar internetes kereskedelemnek egy finom löketet fog adni, egy ilyen nagy szereplő alapvetően új internetes vásárlókat tud behozni. A Tesco esetében nagyon óvatos nyitásról van szó, kevés autóval, kis területen szállítanak házhoz, ugyanakkor sok olyan vevőt az online piacra csábíthat, akik eddig tartózkodtak ettől a vásárlási formától.

Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!

A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)

Ezzel együtt ugyanakkor hatalmas a Tesco felelőssége, ugyanis minden egyes vásárló, aki negatív élménnyel találkozik a Tescónál, jó eséllyel többet nem vásárol majd online. Azonban ha a Tescónál pozitív élménnyel találkozik a vevő, akkor más webshopok felé is nyitni fog - mondta el lapunk kérsdésére Palocsay Géza, az Árukereső.hu árösszehasonlító portál ügyvezetője.

A bónuszos/kuponos piac is fontos

A szakértők felhívták a figyelmet arra is, hogy a kuponos/bónuszos cégeknek is fontos szerepe van az online kiskereskedelemben, ugyanakkor elsősorban a szolgáltatások (például utazás, egészségügyi szolgáltatás) szempontjából. Termékeknél ugyanis hiába ad nagy kedvezményt a kuponos oldalon keresztül egy adott kereskedő, a vásárlók leginkább csak egyszeri látogatást tesznek webshopjában, nincs meg az a vásárlói élmény, ami visszacsábítaná őket. Így pedig hiába az egyszeri nagy kedvezmény, a bónuszos/kuponos cégeken keresztül elköltött marketingpénzek kis eséllyel térülnek meg.

NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?