Tovább bonyolódik a kettős élelmiszerminőség kérdése, de már történtek érdemi változások, mert a kilátásba helyezett bírságok megtették hatásukat az élelmiszerpiacon.
Európában a magyarok szándékoznak legkevésbé növelni kiadásaikat a következő időszakban, míg a magyarok 55 százaléka szeretné növelni a megtakarításait. A magyarok nagy része ugyanakkor tudja, hogy a kiadásai növelése elkerülhetetlen lesz, mert felkészültünk arra, hogy drágulni fog az élet. A magyarok a helyi termékek vásárlását hazafias cselekedetnek tartják, Nyugaton inkább a környezetvédelmi szempontok dominálnak a hazai termékek választásakor.
A fenntartható fejlődés témáját vizsgálta 17 országban és 13 800 válaszó megkérdezésével a Magyar Cetelem Bank kutatásában. Magyarországon 800-an vettek részt a kutatásban - mondta el Szabó Péter, a Cetelem elnök-vezérigazgatója a bank sajtótájékoztatóján. A bank elkötelezett abban, hogy a "zöld pénzügyek" követelményeinek megfeleljen.
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Az európai gazdaság lassulása érezhető, 2021-re 1,8 százalékos növekedést várnak. Ezzel ellentmond az országok, és azon belül az egyes emberek is jobbnak ítélik meg a saját helyzetüket. Ma Magyarországon egyetértés van abban, hogy a polgár a saját helyzetét és az ország helyzetét ítéli meg: a magyarok a saját helyzetüket a 10-es skálán 4,7-re értékelik, az ország helyzetét 4,3 pontra. Azaz csökkent a kettő közötti távolság.
A gazdasági növekedés mérséklődése hat a fogyasztási szokásokra - egyre tudatosabbak vagyunk. A gazdaság lassulásával nő a megtakarítási kedv és csökken a fogyasztási kedv. Az európaiak 44 százaléka úgy érzi, hogy vásárlóerő tekintetében nem változott a helyzete, 33 százalék viszont azt mondja, hogy csökkent. 4 százalékkal vannak többen azok, akik szeretnék növelni a megtakarításaikat - Magyarországon ez a növekedés 12 százalékos: ma 55 százalék mondta azt, hogy megtakarításait növelné.
A kiadási hajlandóság tekintetében csökkenés van - ez 6 százalékos csökkenés. Magyarország a legalacsonyabb értéken áll - 21 százalék mondja azt, hogy csökkentené a kiadásait. Ugyanakkor felkészültünk arra, hogy az egyre dráguló élet miatt mindenképpen nőni fognak a kiadásaink.
Mi számít helyi terméknek?
A kutatás kitér arra is, hogy mit tartunk helyinek? Keleten alapvetően azt tartjuk helyinek, ami az országban készült, nyugaton ez alapvetően a régiót jelenti. Európai dimenzióban azonban szinte senki nem gondolkodik. Nyugaton alapvetően a környezetvédelmi szempontok dominálnak, amikor a hazai terméket választjuk, a keleti országban legtöbben "hazafias cselekednek" nevezték, ha helyi termékeket fogyasztanak. Az európai válaszadók 5 százaléka mondta az európai termékre, hogy helyi.
Az európaiak 77 százaléka azért vásárol helyi terméket, mert tisztában van vele, hogy ez a helyi gazdaságra pozitív hatással bír, de sokan nevezték meg azt is, hogy a foglalkoztatásra jó hatással van. Így a helyi termékek vásárlása már egy racionális döntés. A hazafiasságot az európaiak 12 százaléka nevezte meg, 82 százalékuk a helyi termék minőségét emelte ki, mint bizalmi faktor - ezt leginkább a németek, osztrákok és franciák hangsúlyozták, legkevésbé a bolgárok. Leginkább az élelmiszer az, amiből elérhető a helyi termék, a második helyen a lakberendezési termék van, de 55 százalékuk a kozmetikumokat találja meg a helyi termelőktől.
JÓL JÖNNE 3,1 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 107 405 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 66 220 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 67 312 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
A magyarok leginkább élelmiszerből vásárolának hazait, de sokan nevezték meg a technológiai cikkeket is. Magyarországon a válaszadók 20 százaléka szeretne hazai autót vásárolni, de a divatcikkek is jól szerepelnek. Tehát összességében a magyarok az élelmiszerárt hajlandóak felárat fizetni leginkább.
Egyre több alternatív megoldás is létezik: például már Magyarországon is lehetséges, hogy valaki tyúkot béreljen, és annak a tojását a belvárosban vegye át. Ugyanilyen lehetőség már a kecskékre is azok tejére is lehetséges. A magyar fogyasztók nagy része abban hisz, hogy a hazai termékek jobb minőségűek, növleik a foglalkoztatást és lehetővé teszik a gazdaság támogatását.
A sajtótájékoztatón elhangzott, hogy a személyi kölcsönök piacán nincs lufi - a növekedés ennek ellenére továbbra is kitart. A bank szerint az érdeklődés egyelőre nem hagy alább, a szabályozás környezet miatt pedig rendszerszintű kockázat sincs a személyi hitelekben. Egy év múlva ilyenkor már elképzelhető lesz, hogy a kamatok magasabbak lesznek, ennek azonban rövid távon nem sok esélye van. A bank megkérdezi az ügyfeleket, hogy mire veszik fel a személyi kölcsönöket - a mai adatok szerint nagyon sokan utazásra veszik fel a személyi hiteleket. Ez immár milliós összegeket tesz ki a felvett hitelekben.
Olcsó hitelt szeretnél? Keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát!
Az utazási célok 10 százalék fölött vannak, korábban ez 3-4 százalék volt. A legnagyobb húzócél azonban a használt autó, erre a céla folyósított összeg átlaga kb. másfél millió forint. A bank emellett megemelte a maximálisan felvehető hitelösszeget is , főleg azért, mert a lakásfelújítás is nagy tételt tesz ki. A fő hitelcél a lakásfelújtás, az autó, a htelkiváltás és a nyaralás.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Lakáskampány 2025: ezekre a vagyontárgyakra ne felejtsd el kiterjeszteni a biztosításod
A melléképületeket, a hőszivattyút és a nagyobb üvegfelüteteket is érdemes fedezeti körbe vonni - hívta fel a figyelmet az Allianz Hungária.
-
A Soós Tészta Kft. megbízható minőséget nyújt (x)
A Soós Tészta Kft. több mint 40 éve nyújt kiváló minőségű tésztákat a vásárlók számára, és a KMÉ-védjegyet 26 termékük kapta meg.
-
Vásárlói élmény és innováció a hazai kiskereskedelemben (x)
Második alkalommal rendezték meg február 25-én a Visa Boltok Boltja verseny díjátadóját, amely a kiemelkedő vásárlási élményt nyújtó és innovatív megoldásokat alkalmazó fizikai üzleteket ismeri el.
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


