November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Egymilliós kártérítést fizetett olvasónknak a Volkswagen a dízelbotrány kapcsán: sokan nem tudják, de akkor is járhat kártérítés, ha már eladtuk az érintett autót, vagy épp használtan vettük azt. Akinek volt dolga az érintett modellekkel, az bátran perelhet, vélhetően nyerni fog. Sőt, az Európai Bíróság döntése nyomán már nem is muszáj feltétlen Németországig elmenni perelni.
Olvasónk története újabb bizonyítékot szolgál arra, hogy az egyszerű ember még olyan gigavállalatokkal szemben sem esélytelen, mint a Volkswagen-csoport. Ugyanis Mátyás is érintett volt a dízelbotrányban, ám sokáig nem tudott róla, hogy kártérítés jár neki:
- mesélte olvasónk, aki kapott is az alkalmon, ráadásul, mivel kint mindenkinek van egy úgynevezett jogi biztosítása is a tb kereteiben, csak 90 euróba (mai árfolyamon 32 ezer forintba) került neki az eljárás megindítása.
Mátyás szerint Magyarországról sem lehetetlen beperelni az autóóriást: sokan nem tudják, de ha valaki '10-es évjáratú, érintett Volkswagen-csoportos autót vett, még akkor is van esélye a kártérítésre, ha közben eladta azt, sőt volt már olyan, hogy annak is fizettek, aki használtan vásárolta meg a dízelbotrányban érintett autót. Ugyan egy kicsit drágább az eljárás, mert az ügyvédi irodák a nem németek esetében 20-30 százalékos sikerdíjért dolgoznak.
- mesélte Mátyás, aki szerint Németországban kötelező elvinni az érintett kocsikat a visszaalakításra, különben kivonják őket a forgalomból. Magyarországon nincs ilyen kötelezettség, de a hazai márkaszervizek is el tudják végezni a műveletet.
- tette hozzá.
Magyarországon hozzávetőleg 40 ezer autó volt érintett az ügyben, A Volkswagen - dízelbotrányban érintett - EA 189 típusú motorjaival szerelt modellek a következők:
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- VW Golf VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2012
- VW Jetta V és VI 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-tól
- VW Beetle 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2011-2014
- VW Tiguan I 2.0 TDI, 2007-2015
- VW Passat B6, B7, CC 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Touran 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Caddy 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2014
- VW Sharan I, II 2.0 TDI, 2008-2015
- Audi A1 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2014
- Audi A3 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
- Audi A4 B8 2.0 TDI, 2007-2013
- Audi A6 C6, C7 2.0 TDI, 2008-2014
- Skoda Rapid 1.6 TDI, 2012-2015
- Skoda Octavia II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2013
- Skoda Superb II 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2008-2013
- Skoda Yeti 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2014
- Skoda Roomster 1.6 TDI, 2010-2015
- SEAT Leon 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2010-2012
- SEAT Altea 1.6 TDI és 2.0 TDI, 2009-2015
- SEAT Alhambra I, II 2.0 TDI, 2008-2015
- SEAT Exeo 2.0 TDI, 2008-2013
- SEAT Toledo 1.6 TDI, 2012-2015
Már itthonról is lehet perelni
A hazai dízeltulajok dolgát jócskán megkönnyítette az Európai Bíróság júliusi döntése, amelynek értelmében nem kell kimondottan Németországban beperelni a VW-t, ha valakinek kártérítési igénye van, a károsultak a saját országuk bíróságai előtt is pert indíthatnak. Minderre azért volt szükség, mert a vállalat mindaddig azt mondta, ha valaki kártérítést akar, akkor perelje be őket Németországban.
A bíróság szerint az uniós tagállamok egyikében működő gépjárműgyártónak, amely más tagállamokban forgalomba hozandó járműveken végez tiltott manipulációkat, észszerűen számítania lehet arra, hogy ezen államok bíróságai előtt indulnak ellene keresetek.
A VW botránya 2015 szeptemberében kezdődött, amikor az Egyesült Államok Környezetvédelmi Ügynöksége (EPA) megvádolta a csoportot, hogy olyan szoftvert telepített több százezer dízelüzemű járműbe, amely érzékeli a mérés körülményeit. Az autó így a teszteken a valóságos nitrogén-oxid-kibocsátás töredékét produkálja, vagyis csal a vizsgán. A VW elismerte a csalást. Az ügy világszerte a VW mintegy 11 millió gépjárművét érint, ezek közül 8,5 milliót az EU-ban adtak el.
A VW a legnagyobb európai gépjárműgyártó társaság. A névadó Volkswagen, a Porsche és az Audi mellett a csoporthoz tartozik a Bentley, a Bugatti, a Ducati, a Lamborghini, a Man, a Scania, a Seat, a Skoda és a Volkswagen haszonjárművek márka.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.