November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az elmúlt évtizedekben folyamatos átalakuláson esett át a bolti vásárlás folyamata: új, korábban nehezen elképzelhető eszközökkel találkozhatunk szinte minden üzletben - elég, ha csak a vonalkódokra, érintőképernyőkre, önkiszolgáló kasszákra gondolunk. Az átalakulás, a vásárlás élményének növelése természetesen nem áll meg: a Pénzcentrum most nyolc olyan technológiát mutat, amelyekkel találkozhatunk a jövő boltjaiban - sőt, sok üzletben már akár ma is.
1. Okostelefonos alkalmazások
Szakértők szerint nem kérdés, hogy az okostelefonok jelentik az egyik legnagyobb innovációs irányt: a vásárló letölti telefonjára az áruházlánc alkalmazását, majd amikor belép a boltba, az alkalmazás köszönti őt, megmutatja, hol találja kedvenc áruit, felhívja a figyelmet a promóciókra, sőt, személyre szabott akciós ajánlatokat is kínál. Egy előre elkészített bevásárlólista alapján pedig navigálja a felhasználót az áruházban, így rövidítve a vásárlási időt, és csökkentve a bolyongást.
2. Digitális polccímkék
A digitális polccímkék egyik legnagyobb előnye, hogy pillanatok alatt lehet változtatni a termékekhez tartozó leíráson, például ha új termék érkezik az üzletbe, vagy ha egy akció miatt változik az ár. Egyébként kifejezetten energiatakarékosak, és szinte megszólalásig hasonlítanak a hagyományos címkékre.
3. Vásárlást segítő terminálok
A vásárlók már magyar boltokban is találkozhatnak speciális borkínáló
terminálokkal. Az érintőképernyős készülékek használata kimondottan
egyszerű, nem csak az egyes borok jellemzőit mutatják meg, hanem
recepteket is ajánlanak - ezt egy mozdulattal ki is nyomtathatjuk. A
cetlik egyébként reklámozásra is alkalmasak - például ajánlanak egy
receptet, egy tésztát, vagy szószt.
4. Okosmérlegek
Izgalmas újdonság a speciális kamerával ellátott mérleg, amely
önmagától felismeri, hogy milyen gyümölcsöt, zöldséget helyeztünk rá. A
készülék programozható, így sokféle terméket felismer. Létezik már olyan mérleg is, amely az eladónak mutatja meg a termék
összetevőit, allergén információit, sőt, receptet is ajánl
(természetesen ezt is megkaphatjuk nyomtatható formátumban). A mérleg
másik, vevő felőli oldalán található kijelzőn két vásárlás között
reklámfilmeket, bemutató-videókat nézhetünk.
5. Okoskosarak
Az úgynevezett RFID (rádiófrekvenciás) olvasóval felszerelt bevásárlókosár az egyes áruknak a kosárba helyezése során automatikusan leolvassa az adatokat a csomagolásba épített jelzőről, mindezt pedig egy, a kosárba beépített kijelzőn listázza is a vásárlók számára. Az vevő így már vásárlás közben folyamatosan tájékozódhat a termékek (összesített) áráról, valamint további információkról: termékjellemzőkről és összetevőkről, esetleg lejárati dátumról, garanciális vállalásról. Ezzel egyébként egy magyar cég, az IBCS Hungary kísérletezik.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
6. Vásárlás mobilterminállal
Ugyancsak ők fejlesztik az úgynevezett Personal Shopping System-et (Személyes Vásárlási Rendszert): ez lehetőséget biztosít a vevőknek arra, hogy a vásárlás során saját mobiltermináljuk segítségével be tudják szkennelni az árun elhelyezett kódot, így hozzájutnak a termékkel kapcsolatos minden lényeges információhoz - akár figyelmeztetést is kapnak ha például gyerekek vagy allergiások számára érzékeny áruról van szó -, ellenőrizni tudják a kiválasztott áruk árát majd anélkül, hogy a kasszánál hosszasan sorba kellene állniuk, önkiszolgáló módon fizetnek.
7. Vásárlás fényképről
Ázsiai metróállomásokon, európai repülőtereken is működnek már olyan boltok, amelyekben virtuálisan vásárolhatunk. A lényeg, hogy megállunk egy hatalmas plakát előtt, amelyen termékek fotóit találjuk, telefonunkkal beolvassuk a termékhez tartozó vonalkódot vagy QR-kódot, és mire hazaérünk, az áruház már ki is szállította a megrendelt terméket. Hasonlóval egyébként néhány éve Magyarországon is találkozhattunk, például a Shopline plakátjairól tudtunk vásárolni mobilfizetéssel.
8. Okos próbafülkék
A jövő próbafülkéiben a tükör mellett (vagy helyett) már inkább saját testünk vetített képét látjuk majd. A próbafülkében található szenzorok aprólékosan beszkennelik testünk formáját, és így ajánl nekünk különböző ruhákat - például inget ahhoz a nadrághoz, amit épp felpróbálunk. A vásárlás felgyorsítása érdekében pedig egy csúszdán keresztül érkezik a próbafülkébe a raktárból az egy számmal nagyobb vagy kisebb ruhadarab.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.