November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Nem szabad kétségbeesni, ha idén a Valentin napon a párunk esetleg egy olcsóbban, vagy akciósan vásárolt csokival lep meg minket. Sőt, a legfrissebb tanulmányok szerint a partnered ilyenkor gondolja azt, hogy igazán közel álltok egymáshoz. Mutatjuk a részleteket.
Egy frissen készített tanulmány szerint azok az emberek, akik a párjuknak nem félnek akciósan vagy éppen leértékelésen vásárolt csokit ajándékozni Valentin napra, azok sokkal inkább közelebb érzik magukhoz a partnerüket, mert olyan terméket keresnek, amivel mind a ketten jól járnak - hiszen egy olcsóbb csoki megvásárlásával a "családi kasszában" is több pénz marad.
Több kísérletet is végeztek
Az ilyen őszinte és nyílt magatartás csak az igazi és mély kapcsolatokban elképzelhető, amikor az emberek a közös előnyöket tartják szem előtt - írja a Floridai és a Chichagói egyetem kutatóira hivatkozva a Daily Mail.
A kutatók hét kísérletet végeztek, amiben többféle kapcsolatot vizsgáltak beleértve a magától kialakuló spontán barátságokat és azokat is, amelyeket a laborban szimuláltak. Az eredmények pedig igazolták, hogy az emberek hajlamosabbak voltak a páros számára előnyős döntést hozni, ha olyasvalakiről volt szó, aki közel áll hozzájuk.
Az egyik kísérletben a Chicagó egyetem 63 hallgatója vett részt egy sorsoláson, ahol minden nyertes és még egy fő megkóstolhatott egy ínyenc csokoládét. A nyertesek két különböző csomagból választhattak:
- Az első variációban a nyertes 7 trüffel golyót kap a plusz egy fő pedig 3-at (tehát összesen 10 trüffel golyót).
- A másik esetben a nyertes 2 trüffel golyót kap és a másik ember pedig 6 darabot (vagyis összesen 8 trüffel golyót).
Az arányokon persze nem lehetett változtatni. Az eredmények azt mutatták, hogy abban az esetben, amikor emberek tudták, hogy a csokit olyasvalakivel kell megosztaniuk, aki közel áll hozzájuk, akkor kétharmados többségben a nagyobb csomagot választották. Míg abban az esetben, amikor a résztvevők tudták, hogy a csokit olyan emberrel kapják, akit nem éreztek olyan közel magukhoz, akkor már csak az emberek egyharmada választotta a nagyobb csomagot - vagyis kevesebben választották a kettőjük szempontjából jobb megoldást.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Ezt a marketingesek is tudják
Bár általánosságban elmondható, hogy akiket jobban szeretünk azokra hajlandóak vagyunk többet költeni, de a kutatók most mégis azt mondják, hogy hamarabb levesszük a polcról a leértékelt, vagy akciós termékeket, ha a szeretteinkek vásárolunk - hiszen ezzel kíméljük meg legjobban a közös kasszát.
Mik a legnépszerűbb ajándékok?
A hazai üzletekben már a Valentin napot megelőző héten megnő a forgalom, akad olyan bolt, ahol ilyenkor csaknem 10 százalékkal több édesség fogy. Leginkább a táblás csokikat és a desszerteket vásároljuk, de a virágoknak is jelentősen megugrik ilyenkor a forgalma. Az alkoholos italokból február közepén a pezsgők és a krémlikőrök a legnépszerűbbek. De többen veszik le ilyenkor a polcról a bögréket, plüss figurákat, fényképkereteket és szív alakú párnákat is.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.