A húsvét az év első nagy családi ünnepe, amely a hagyományok és az ajándékozás időszaka a kisgyermekes háztartásokban.
Tavaly decemberben rekordmennyiségű, közel négyezer tonna virsli fogyott a kiskereskedelemben, ami értékben 2 százalékos növekedés 2015 decemberéhez képest. Ezzel a virsli decemberi értékbeli eladása közelít a négy és félmilliárdhoz, derült ki a Nielsen kiskereskedelmi indexéből. A mártogatáshoz, illetve kísérőként használt mustár értékbeli teljesítménye hatvan százalékkal haladja meg a többi hónap átlagforgalmát.
Az év végi szilveszteri összejövetelek nagy sztárja a virsli: értékbeli forgalma 2015-ben és 2016-ban is meghaladta a 4 milliárd forintot, ami több mint egymilliárd forinttal "ráver" a többi hónap átlagos, jellemzően hárommilliárd forint körüli eladásokra. Mennyiségben ez 3800 tonnát jelentett átlagosan a két vizsgált decemberi időszakban; csak 2016 szilveszterét megelőzően 8 millió csomag virslit vásároltunk. Az eladások négyötöde (80%) mindkét évben az önkiszolgáló pultoknál koncentrálódott, míg a fogyasztók 20 százaléka választotta a csemegepultnál kapható virsliket.
Földrajzi eloszlást tekintve a Nielsen adatai értelmében Budapest és Pest környéke a legnagyobb virslifogyasztó: 2016. október és 2017 szeptembere között az értékbeli eladások egyharmadát (34 százalék) itt bonyolították le. Ezután fej-fej mellett következik Északkelet- és Északnyugat-Magyarország 20-20 százalékkal. A délkeleti és a délnyugati régió 15 és 12 százalékkal részesedik az egész éves virslifogyasztásból.
- mondta Hajnal Dóra, a Nielsen ügyfélkapcsolati vezetője. Szinte senki sem fogyasztja magában a virslit: a ketchup és a mustár eladásai is jelentősen megnőnek a december folyamán: 2015 utolsó hónapjában 560 millió, míg 2016-ban már 580 millió forint értékben vásároltunk mustárt. Összehasonlításul: az elmúlt két évben a mustár átlagos havi forgalma 360 millió forint volt. Darabszámban ez majdnem 2 millió üveg mustárt jelent.
Hasonló a helyzet a ketchupfogyasztás terén is: 2015 és 2016 decemberében 640 millió forint körül alakult az értékbeli eladás. Ez mennyiségben 2015-ben 900 tonnát, 2016-ban mintegy 850 tonnát jelent, időszakonként közel másfél millió üveget jelent.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
A fiatalok vállalkozásindítását ösztönzi az OTP Bank új pályázata
OTP Junior Piacralépők címmel vállalkozói versenyt hirdetnek fiatalok számára.
-
Akár 80.000 forint pluszt is lehet keresni a Gránit Banknál rendszeres megtakarítás esetén (x)
A szelfivel számlát nyitó ügyfelek 40.000 forintján felül további 40.000 forinttal gazdagodhatnak a Gránit Banknál akik mobilalkalmazáson keresztül rendszeres megbízást adnak befektetési jegy vásárlására.
-
Hagyományos péksütemények kiváló minőségben, generációkon át (x)
Az Aranycipó Kft. vajas fonott kalácsa elnyerte a KMÉ-védjegyet, amely a kiváló minőség és a hagyományos péksütemények iránti elköteleződést tanúsítja.
Portfolio Gen Z Fest 2025


