A McDonald's újabb kihívással szembesül: ezúttal a McCafé eszpresszógépek okoznak problémát az amerikai éttermekben.
Itt tartunk: a magyarok már csak ezeket a zöldségeket, gyümölcsöket veszik, másra nem futja
A korábbinál is jobban odafigyelnek a magyar vásárlók a zöldségek és gyümölcs árára és mennyiségére is, úgyhogy továbbra is kiemelt szerepe van itthon az akcióknak – hangzott el a DélKerTÉSZ szeptember 18-i sajtóeseményén, amin a Pénzcentrum is részt vett. Az eseményen elhangzott az is, hogy az 500 szentesi termelőt tömörítő szervezet esetében a belföldi áruházláncok felé szállított mennyiség rekordot döntött, ami ellensúlyozta a termelői árak csökkenését.
A DélKerTÉSZ sajtóeseményén beszámoltak arról, hogy a szervezet zöldség és gyümölcs értékesítéséből származó árbevétele majdnem 14 milliárd forintra rúgott az év első nyolc hónapjában. Ez azonban éves szinten 2 milliárd forintos csökkenést jelent. „A mennyiségi csökkenés egyrészről a frisspiaci termékeket ért rendkívül forró júliusi és augusztusi időjárás, valamint a kártevőnyomás hatására fellobbanó vírus okozta minőségi paprika mennyiség csökkenése okozta” – számolt be az eseményen Nagypéter Sándor, a DélKerTÉSZ elnöke.
Az akciók számítanak leginkább
A DélKerTÉSZ eseményen elhangzott, hogy a szervezet legjobb partnerei a különböző élelmiszerláncok. „A boltokban még mindig azt látjuk, hogy a fogyasztók árérzékenyek, akció nélkül nem lehet érdemi mennyiséget értékesíteni, ez a hatás leginkább az év első 5-6 hónapjában érvényesült, és talán az év végére halványul majd” – fogalmazott Nagypéter Sándor.
A szakember arról is beszélt, hogy jelenlegi gazdasági helyzet miatt egész Európában jellemző, hogy még tudatosabbá váltak a fogyasztók és elkezdtek spórolni, azaz meggondolják, hogy mit vesznek meg és nem pazarolnak, nem vásárolnak felesleget. A magyar botlokban például a lédig termékek értékesítése nőtt, van olyan üzlet, ahol már a lecsóhoz való zöldségeket is lédig formában árulják, nem pedig csomagolva, hálóban.
Ezt azért csinálják így, mert a vásárlók így pontosan annyit tudnak venni, mint amennyire szükségük van. A szervezet tapasztalatai szerint azonban a tudatosabb vásárlás nem hozta magával, hogy az olcsóbb zöldségfajtákat keresnék a magyarok: a paradicsomkülönlegességekből például több mint 960 tonnával többet értékesített a DélKerTÉSZ az első nyolc hónapban éves szinten. Azaz, ha vásárolnak, akkor az ízletesebb, általuk kedvelt zöldségeket veszik meg. Ezzel szemben a szakértő azt is elmondta, hogy
az embereknek kevesebb a pénzük, hamarabb lemondanak a frisspiaci paradicsomról és paprikáról, mint más, létszükségleti zöldségekről.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Inflációs válsága hatása az árakra
Az látszik tehát, hogy a 2023-ban elkezdődő inflációs válság komolyan érződik a háztartások pénztárcáin, a zöldségek árai pedig a 2021-2022-es árszintre mentek vissza. Ez a termelői árakban is látszik, amelyek szinte minden frisspiaci terméknél csökkentek az év első nyolc hónapjában éves szinten. A fehér paprika és a kápia esetében 7 százalékos volt a csökkenés, a kaliforniai paprikánál már 10 százalék, a legnagyobb veszteséget pedig a paradicsomfélék könyvelhették el, itt már tavaly is 5 százalékkal estek vissza a termelői árak, idén pedig további 15 százalékkal estek. Egyedül a hegyes erős paprika esetében emelkedtek 10 százalékkal éves szinten a termelői árak – hangzott el az eseményen.
A fogyasztók árérzékenysége miatt a magyar zöldségek versenyképessége hosszú távon csökkenhet (…) A szállítási távolság adta előny az európai termékek esetében elhalványult, olcsóbban tudnak bejönni például az Észak-Afrikában termelt zöldségek. Európában ugyanis az előállítási költségek jelentősen emelkedtek, ráadásul a termelőknek komoly termelési, fenntarthatósági és zöld előírásoknak, valamint élelmiszerbiztonsági feltételeknek kell megfelelniük, amelyek például az észak-afrikai országokban nem feltétlenül teljesülnek
- vélekedett Nagypéter Sándor. Viszont érdemes azt is kiemelni, hogy az olcsóság, a nyomott áron megjelenő noname csomagolású termékek értékesítése egyébként egész Európában fontos tényező lett, így például Németországban is kezdenek visszaszorulni a helyi termékek, és egyre többen választják az olcsóbb, külföldi elsősorban harmadik országból származó termékeket. Ennek jelei Magyarországon is jól látható és tapasztalható.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.