Magyarországon októberben az előzetes adatok szerint 81 100 személygépkocsi cserélt gazdát.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
Komoly kihívásokkal néz szembe a Tesco közép-európai üzletága - írja a Trade magazin. A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Európa feltörekvő piacain - írják
Az Egyesült Királyságban a Tesco exkluzív hűségkedvezményeket kínáló stratégiája és a rivális Aldiéhoz igazított árak az alapvető termékek esetében lehetővé tette a kiskereskedő számára, hogy megvédje piaci részesedését. A Tesco tavaly 0,3 százalékponttal, 27,6%-ra növelte piaci részesedését az FMCG-piacon, az Aldi és a Lidl ugyanebben az időszakban elért együttes 0,4 százalékpontos részesedésének növekedése a banki elemzők szerint a rivális Asda és a Morrisons rovására történt - írja a lap. Ugyanakkor a kiskereskedő teljes kiskereskedelmi üzletágának előzetes korrigált üzemi eredménye a 2024 februárjáig tartó pénzügyi évben 2,76 milliárd brit fontra (GBP) emelkedett, ami 11%-os növekedést jelez és meghaladja a várakozások szerinti 2,6-2,7 milliárd fontot. A folyó pénzügyi évre vonatkozóan a Tesco optimista, és legalább 2,8 milliárd fontos korrigált üzemi nyereségre számít.
Azt írják, figyelemre méltó eredmény, hogy a Tesco növelte piaci részesedését, miközben több pénzt keresett a hazai piacon. A közép-európai régióban azonban a piaci részesedés és a nyereségesség csökken. Közép-Európában, amely a Tesco csehországi, szlovákiai és magyarországi tevékenységét foglalja magában, a kiigazított működési eredmény felére, 90 millió angol fontra csökkent állandó árfolyamon számolva. A Tesco pénzügyi igazgatója, Imran Nawaz egy eredménybeszámoló alkalmával elmondta, hogy a feltörekvő piacokon a jelenlegi környezet „továbbra is kihívást jelent”, de a kiskereskedő biztató volumenbeli fejlődést tapasztalt, többek között a kiskereskedő értékkínálatába való befektetésnek köszönhetően.
A Tesco 2022 nyarán vezette be exkluzív Clubcard árait és az alacsonyár-garanciát Közép-Európában, miután 2019 óta az Egyesült Királyságban is alkalmazza azokat. Ugyanezen stratégia, a Clubcard-árak és az alacsonyár-garancia segítségével tudott a Tesco a vizsgált időszakban Közép-Európában „nagyjából változatlan” forgalmat elérni az előző évhez képest.
Magyarországon 2017 óta a Lidl és a Spar is megelőzte a korábban piacvezető Tescót. A brit lánc számára segítséget jelent, hogy a 2018-ban módosított „plázastop” rendelet korlátozza más versenytársak, például a Lidl és az Aldi diszkontok belépését a Tesco meglévő vonzáskörzeteibe. Magyarországon a brit kiskereskedő meg tudta tartani nyereségességi szintjét: 2022-ben 19,6 milliárd forint (50 millió euró) nettó nyereséget ért el, szemben a 2017-es 17,5 milliárd forinttal (57 millió euró). A szabályozási intézkedések azonban 2023-ban masszívan csökkentették a nyereségességet, mint ahogy azt a Tesco eredményei is mutatják. A kiskereskedelmi különadó mértékének ez év elejétől történő emelésével az eredmények további csökkenő tendenciáját láthatjuk - írja a Trade magazin.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.