November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Bár korábban pont az ikonikus kosarascipővel növelte eladásait, mára gyakorlatilag ezek okozzák a Nike vesztét. A cég folyamatosan veszít piaci részesedéséből az új márkákkal szemben, ami már nem csak a befektetőket, de az elemzőket is aggasztja, mivel szerintük ezáltal megkérdőjeleződik a márka stratégiájának hosszú távú fenntarthatósága.
Az elmúlt években jelentős mértékben ráégett a Nike-ra az ikonikus kosarascipők értékesítéséhez való görcsös ragaszkodás, ami nem is tett jót a cég piaci pozícióinak. Így a cég most bejelentette, hogy megváltoztatja a stratégiáját, hogy sikerüljön megőriznie a jelenlegi piaci részesedését a versenytársaival szemben - írja a Reuters. A vállalat bejelentése nem véletlen, részvényei ugyanis a csütörtöki kereskedés során 5,6%-kal estek, miután a vezetőség elismerte, hogy elvesztették előző évi részesedésüket a futócipők piacán.
"Ha post mortem vizsgálatot végzünk, akkor azt láthatjuk, hogy a márka túlságosan is nagy mértékben támaszkodott a korábbi, komoly múlttal rendelkező termékekre" - jelentette ki Jim Tierney, a Nike részvényeit birtokló AllianceBernstein Concentrated US Growth Equities befektetési igazgatója. Ilyenek voltak például az Air Jordan cipők, melyek 1985-ös megjelenésük óta világhírűvé váltak. Az Altan Insights szerint a Nike 2019 és 2023 között jelentősen növelte az Air Jordan 1 Highs, valamint a Nike Dunk Lows modellek értékesítését, a Jordan márka eladásai pedig a mai napig az egyik legmeghatározóbb szegmense a Nike értékesítésének.
James Duffy elemző szerint ugyanakkor mára a fogyasztói ízlés megváltozott, a retro lábbelik ma már nem annyira trendik. Ez pedig utat nyitott a versenytársak - például az Adidas, New Balance - számára, hogy magukhoz vonzzák azt a vásárlóközönséget, amely korábban a Nike felé mozgott.
A Nike részvényei az elmúlt időszakban egyébként csökkenő tendenciát mutatnak, aminek a legfőbb oka a már említett futócipő-szegmens hanyatlása volt. A márka a romlást persze igyekszik megállítani, ezért korábban több fontos újdonságot is bejelentettek ezen a területen. A kérdés csak az, hogy azok mikor lesznek láthatóak, és milyen hatást fejtenek majd ki.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.