Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a Pizza Hut első, modern dine-in koncepcióval megnyílt éttermében.
Ezt nem hiszed el: ez lesz a 2023-as karácsony slágerajándéka, rengeteg fa alá kerül be idén
Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés – derült ki egy közel 15 ezer fős ünnepi felmérésből. A kutatásból arra is választ kaptunk, hogy a megkérdezettek leginkább 5 és 20 ezer forint között vásárolnak személyenként, és az is kiderült, hogy nem a hitel a legnépszerűbb megoldás az ünnepi költés fedezésére.
Az ünnepek közeledtével Magyarország egyik webáruháza átfogó közvélemény-kutatást végzett regisztrált felhasználói között a karácsonyi vásárlási szokásaikról. A Pepita.hu kérdőívét mintegy 15 ezren töltötték ki, és a válaszokból kiderült, hogy az elmúlt időszakban nem sokat változtak a hazai lakosság ajándékozási szokásai, kivételek természetesen mindig akadnak.
Előre gondoskodnak az ajándékok beszerzéséről a megkérdezettek: a válaszadók több mint fele (52,1%) már az őszi hónapokban, közel 44 százalékuk pedig december első két hetében tudja le az egyik legnagyobb energiát felemésztő feladatot. A halogatók táborát mindössze 3% képviseli, ők azok, akik az utolsó pillanatokra hagyják vásárlást. A legkisebb mértékben (1,6%) vannak azok, akik már az év elejétől kezdve teljesítik a virtuális vagy fizikai értelemben vett ünnepi beszerzőtúrát.
Egy vagy több? Olcsóbb vagy drágább?
A megvásárolt ajándékok mennyisége tekintetében a mérleg nyelve egyértelműen a halmozók felé mutat: a válaszadók háromnegyedének tervei között szerepel több kisebb csomag átadása, az egyetlen nagy meglepetést tervezők aránya 21% körül alakul. Érdekes módon a megkérdezettek 4 százaléka egyáltalán nem vesz részt a karácsonyi őrületben. Még meglepőbb adat azonban, hogy az év végi ajándékesőt nem megtakarításokból, hanem legtöbben (56,9%) a szokásos havi költésükből fedezik, ugyanis a válaszadók mindössze 42 százaléka nyúl ilyenkor a malacperselyhez. Bár az elmúlt időszakban az egyes személyi kölcsönöknek és hitelkonstrukcióknak hangos sikere volt, mára ennek mértéke alig éri el az 1%-ot. A válaszok alapján a többség (63%) 5000 és 20 000 forint között vásárol személyenként, míg az 50 000 forint feletti költés a legkevésbé népszerű (2,4%). A középmezőnyt erősítik az 5000 forint alatti vásárlások (19,5%), valamint a 20 000 és 50 000 forint közötti ajándékok (14,9%).
Nem okozott meglepetést, hogy a gyermekek az ünnepek legnagyobb nyertesei, ugyanis közel 70%-ban rájuk gondolnak elsőként az ajándékozók. Őket követik sorban a férjek, feleségek és partnerek (22,3%), a szülők (4,8%), maguk a válaszolók (1,3%) és a maradék 1,7%-on osztoznak a barátok, ismerősök, nagyszülők, távoli rokonok, valamint a szeretett anyósok és apósok. Az ajándékozás napja még mindig a korábbi magyar hagyományokat követi. A nagy csomagbontás ideje a válaszolók legtöbbje (80,3%) számára továbbra is szenteste napján esedékes, őket követik az angolszász szokások hívei (12,3%), akik december 25-én lepik meg szeretteiket. Csak 1,8%-uk ajándékoz karácsony másnapján, a többiek pedig egyáltalán nem, vagy más napokon nyújtják át a csomagokat.
Szemfülesnek áll a világ
Érdekesen alakul a vásárlási preferenciákon alapuló válaszok megoszlása. A legnagyobb arányban a legszemfülesebbek szerepeltek, akik már év közben alaposan megfigyelik, hogy szerettük minek örülne igazán (65,6%). A nyomukban haladnak a kíméletlenül őszinték (40,5%), ők egyenesen megkérdezik az érintetteket azok ünnepi vágyairól. Emellett sokan a legjobb lehetőséget keresik, 18,5%-uk ugyanis a szezonközi leárazásokon találja meg a legmegfelelőbb ajándékot a fa alá. Közel 7 százalékuk részesíti előnyben az utolsó pillanatok adta lehetőségeket, 5,1%-uk a reklámok és csak 0,3 százalékuk vásárol az influencerek hatására.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mire vágynak a magyarok?
A webáruházból a karácsonyi szezon első hónapjában több mint 500 ezer terméket rendeltek meg a felhasználók. A november 1. és december 5. közötti időszak legnépszerűbb termékei között egyaránt megtalálhatók az ünnepi dekorációk – fényfüzérektől egészen a műfenyőkig –, a társas- és fejlesztőjátékok, a babák és plüssállatok, a csocsóasztalok és kiegészítői, valamint a játékkonyhák és játékhangszerek. A legtöbbet viszont többek között játékkonzolokra és kontrollerekre, kávéfőzőkre, televíziókra, mobiltelefonokra, elektromos járművekre, porszívókra költenek a magyarok. Ezek átlagos értéke 100 ezer forint, de egyes esetekben – például egy drágább telefon vagy számítógép esetében – elérheti a 600-800 ezer forintot is.
Mindezek mellett a legvágyottabb karácsonyi ajándékok továbbra is a háziállatok (kiskutyák, macskák, kisemlősök, teknősök), de az egzotikus utazások, az ékszerek és gyűrűk, vagy például a nagy értékű ajándéktárgyak is előkelő helyen szerepelnek. Bár elsőre meghökkentőek és sokszor arcpirító élményt is okoznak, a szexi fehérneműk és intim játékok szintén kedveltek a fantáziadús válaszadók között. Továbbra is hatalmas divatnak számít a lánykérés karácsonykor, vagy éppen a közelgő gyermekáldás bejelentése nagy családi körben. Emellett még mindig népszerűek az extrém élmények (pl. ejtőernyőzés, hőlégballonozás, versenyautózás), vagy a személyre szabott ajándékok, (pl. fotókönyvek, versek, személyre szabott művészeti alkotások vagy dalok), amiket az átgondoltság és a befektetett munka tett különlegessé.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.