November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Meglepő dologra lett figyelmes egy vásárló a Lidl tejtermékeinél. Kinézetre hiába ugyananaz a Pilos tejföl, kiszereléstől függ, ki gyártja a diszkontáruháznak. A fogyasztási statisztikák azt mutatják, hogy az egzisztenciális válság miatt lefelé vásárolnak a magyar családok, ez pedig kedvez a sajátmárkás termékek piacának. Ugyanakor, mint arra felhívtuk a figyelmet, fontos megnézni, mit vásárolunk, mert nem minden saját márkás termék olcsóbb, és érdemes megnézni az összetevőket is.
Igencsak furcsa dologra lett figyelmes a Lidl egyik vásárlója a diszkontlánc tejtermékeinél. Mint arról a TikTok-on beszámolt, hiába néz ki ugyanúgy, kiszereléstől függően nem ugyanaz gyártja a Pilos tejfölt.
A TikTok-on közzétett videó tanúsága szerint a 20%-os, 450 grammos Pilos tejfölt a Fino-Food Kft. gyártja, míg a 800 grammos kiszerelésű Pilos tejfölt a Sole-Mizo. Ízre szerinted van különbség köztük - teszi fel a kérdést a TikToker. Na és szerinted?
@spuranyu ♬ eredeti hang - SpurAnyu
Így veheted meg olcsóbban a Szamos szaloncukrot: ez a trükk a Tescóban működik
A Tesco idén is forgalmazza a Finest szaloncukorait, amelyek két ízvariációban érhetők el és Szamos receptúra alapján készülnek. A csomagoláson a Szamos logója is megtalálható, ami különösen érdekes, mivel a hipermarketekben és más üzletekben is kaphatók Szamos szaloncukrok, de ezek ára magasabb a Tesco sajátmárkás, Szamos receptúrájú szaloncukrainál.
A Tesco webáruházában jelenleg két íz közül választhatnak a vásárlók: egy szaloncukor válogatás és egy pörkölt mandulás marcipán szaloncukor. Mindkét termék 300-300 gramm súlyú, de az áruk eltérő: a válogatás 3 699 forintba kerül, míg a pörkölt mandulás 3 499 forintba. A kilós egységár a válogatásnál 12 330 forint, míg a pörkölt mandulásnál 11 663 forint.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ezzel szemben a hipermarketekben kapható Szamos szaloncukrok ára magasabb. Bár első ránézésre nem tűnik fel a különbség, hiszen a legtöbb Szamos termék ára is 3 299 forint, azonban ezek csupán 250 grammos kiszerelésűek. Így kilós áron számolva drágábbak a Finest termékeknél. A legtöbb Szamos szaloncukor kilós ára 13 196 forintra jön ki, ami 866 forinttal több, mint a Finest válogatás.
Hiába sajátmárkás, nem mindig olcsóbb!
A magyar vásárlók szokásai jelentős mértékben átalakultak az elmúlt hónapokban. Az infláció hatására csökkent a pénzük értéke, és sok termékről kénytelenek voltak lemondani. A kiskereskedelmi láncok tapasztalatai szerint növekedett az igény az olcsó sajátmárkás termékek iránt. A német diszkont-óriások, a Lidl és az Aldi komoly versenyt folytatnak a globális terjeszkedésért. Stratégiájuk az olcsó, többnyire sajátmárkás termékekre és a hatékony működésre összpontosít. Piaci eredményeik alapján ez a kiskereskedelmi szemlélet sikeresnek bizonyul, hiszen módszereikkel sikerült kiszorítaniuk a legtöbb helyi kiskereskedelmi szereplőt.
Bár a diszkontláncok ajánlatai gyakran vonzónak tűnnek, mielőtt a kosarunkat saját márkás termékekkel töltjük meg, érdemes alaposan átgondolni a döntésünket - írtuk korábban megjelent cikkünkben. Attól még ugyanis, hogy valami sajátmárkás termék, nem biztos, hogy olcsóbb is, hiszen a gyártói márkák esetében jóval nagyonn az árrés, és így gyakrabban, és erősebben lehet akciózni is azokat. Arról nem is beszélve, hogy itthon is mennek a kuponos akciók, és egyre többen vásárolnak az élelmiszerláncok hűségprogramjai segítségével is. A különböző vásárlói hűségprogramokról ebben a cikkünkben írtunk részletesen:
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.