November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Kegyetlen sörkatasztrófa csapott le 2023-ban: egyre több magyar mond le a kedvenc márkájáról
Jó esetben is csak a korábbi évek számai hozhatóak, semmiképp sincs érdemi növekedés a hazai kézműves sörpiacon - közölte a Pénzcentrum kérdésére a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete. Kifejtették, a piacot nagyban mozgatja az infláció és a kereskedelmi forgalom visszaesése. A vendéglátó szektorban is a lefelé vásárlás tapasztalható azaz a vendégek az olcsóbb termékeket keresik, ami szintén nehézségeket okoz a kézműves sörfőzdéknek. Korábban kiderült, hogy az üdítők, ásványvizek forgalma pedig 10 százalékkal marad el a tavalyitól az országban átlagosan.
2023. júniusban az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 8,3 százalékkal visszaesett - derült ki a KSH adataiból. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 4,8 százalékkal kisebb lett. Az élelmiszer-kiskereskedelem 75 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 5,2 százalékkal. Közben az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 4,2 százalékkal mérséklődött.
A KSH friss, júliusi jelentése szerint egy év alatt a szeszesitalok átlagára 19,6 százalékkal emelkedett országosan. Ez pedig nyilvánvalóan kihatott a hazai főzdék forgalmára is, ezt a kisüzemiek érdekképviselete megerősítette.
A sör szezonális termék, különösen igaz ez egy olyan országban, ahol a turisztikai szektor igen jelentős szerepet visz. Az idei nyár legjellemzőbb sajátossága, ami a sörre is kihat, hogy a kiskereskedelmi és vendéglátóipari forgalom a magas infláció hatására csökkent. Ez a prémium/szuperprémium szegmensben érintett kisüzemi söröket az átlagnál kevésbé érinti, de jó esetben is csak a korábbi évek számai hozhatóak, semmiképp sincs érdemi növekedés
- közölte a Pénzcentrum kérdésére a Kisüzemi Sörfőzdék Egyesülete. Mint emlékeztettek, a nagy rendezvényeken általában a multik kizárólagosságot élveznek, ott a kisüzemi sörök marginális szerepet töltenek be, így kevesebb a ráhatásuk - pozitív vagy negatív irányban is. A kisebb rendezvényeken természetesen - a márkaépítés mellett - jó forgalmat lehet generálni - te3tték hozzá.
Mint kifejtették, az időjárásnak jóval nagyobb szerepe van az értékesítést illetően, egyszerűen fogalmazva: ha süt a nap, jobban fogy a sör.
A hazai vidéki turizmus gyengébb számokat produkál, ami kihatással van a sörre is. Örömteli azonban, hogy a COVID óta lassan visszatérnek a külföldi turisták (Budapestre leginkább), így ott némi pozitív hatások is láthatóak
- ismertette az egyesület. Ugyanakkor, mint beszámoltak róla,
a vendéglátó szektorban is a lefelé vásárlás tapasztalható (azaz a vendégek az olcsóbb termékeket keresik), "ami jelen gazdasági helyzetben érthető is."
Hozzátették, semmilyen elmozdulás nincs a multis vendéglátós kizárólagosságok tekintetében sem, így lényegi forgalomnövekedés itt nincs, csupán az időjárás és az általános keresleti problémák azok, amik meghatározzák a piacot a kisüzemek számára is.
A legnépszerűbb termékeket firtató kérdésünkre az egyesület azt írta, hogy minden nyáron az alacsonyabb alkoholtartalmú és a gyümölcsös söröké a főszerep, ami természetes is az időjárást figyelembe véve.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Komoly trendváltozás idén nem látható. Még mindig népszerűek az IPA-k és újabban a sour (savanyított) sörök, valamint továbbra is a könnyebb búzasörök. Azonban a hagyományosabb lagerek pozícióját semmiképp sem veszélyeztetik
- tették hozzá.
Az üdítők forgalma is visszaesett
Korábban már beszámoltunk róla, hogy az idei első félévben 10 százalékkal kevesebb üdítőital és ásványvíz fogyott az országban, mint egy évvel korábban. A Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetség ezzel kapcsolatban azt mondta a Pénzcentrumnak, hogy az okokat nem az időjárásban kell keresni, hanem az általános gazdasági helyzet indokolja, minden más élelmiszerhez hasonlóan az érintett termékeknél is megfigyelhető a csökkenés.
A III. negyedévre javuló tendenciát, az eladások mennyiségének növekedését várjuk. A nyári hónapokban mindig növekszik a fogyasztás, mert bár az alkoholmentes italok már nem szezoncikkek, meleg időben mindig többet iszunk. Idén júliusban és augusztus egy részében is volt igazi kánikula. Egy fontos rendezvény, az Atlétikai Világbajnokság is sok látogatót vonz. Ezen kívül a turisztikai szakemberek szerint is jelentős az idegenforgalom, ami szintén hozzájárul a fogyasztás növekedéséhez
- fogalmazott a szövetség.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.