November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Tömegével húzhatják le a rolót a vidéki kisboltok: karácsonyig sem húzzák, nemhogy húsvétig?
Volt ahol az eladók hangosan felnevettek, amikor hatósági áras kristálycukrot kért a boltban a Házon kívül stábja. Az RTL műsorában Pest megyei települések boltjaiban néztek körül, kaphatók-e bárhol ársapkás élelmiszerek, miután április 30-ig meghosszabbította a hatósági élelmiszerárakat a kormány. Holott az ársapka egyik negatív hatása az áruhiány, mely veszteség a kereskedőnek és a vásárlókat is bosszantja.
Csiki Gergely elemző, a Portfolio lapigazgatója szerint a legutolsó árstop bevezetésénél, a tojásnál és a burgonyánál az volt a cél, hogy a lakosság alacsonyabb összegeket fizessen ki bizonyos termékekre, ami egy érzülethatás, talán pénzillúziónak is lehet nevezni. A vásárló illúziója pedig az, hogy amiből nincs, azt olcsóbban is meg tudná venni – magyarázta. A szakértő úgy látja, az intézkedésnek inflációleszorító hatása nincs, negatív hatása viszont annál több. Azoknál a nagyáruházaknál, ahol egyáltalán még van hatósági áras termék, a keletkezett veszteséget szétterítik a többi árucikken, tehát amennyivel olcsóbban kell adniuk a cukrot meg a tejet, annyival drágábban adnak más termékeket.
Neubauer Katalin, a Magyar Nemzeti Kereskedelmi Szövetség szóvivője szerint az áruhiányon túl negatív következmény, hogy a szűkösség miatt megdrágult egyéb termékek már nem lesznek olcsóbbak, akkor sem, ha kivezetik a hatósági árakat. Továbbá tömegesen mehetnek csődbe boltok a kisebb településeken, melyeknek már augusztusban több milliós vesztesége volt az ársapkák miatt. „Mivel már 40 százalék feletti az infláció, és ezeknél a termékeknél is folyamatosan emelkedik a beszerzési ár – minden eladott terméknél folyamatosan növekvő veszteségei vannak a vállalkozásoknak. Ezeket a terheket nem lehet tovább növelni” – fogalmazott.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.