November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az Oracle új kutatása szerint az infláció az európai fogyasztókat korai vásárlásra és akciók vadászatára ösztönzi, 68%-uk az áruhitelt is megfontolja. A kiskereskedők a technológia segítségével optimalizálják az árképzést és a készleteket, hogy megfeleljenek a fogyasztói igényeknek
Az Oracle Retail új fogyasztói kutatásából kiderült, hogy az ár lesz a legfontosabb az idei ünnepi szezonban, mivel az európai vásárlók egyre jobban aggódnak a megnövekedett árak és a szűkebb költségvetés miatt. A fogyasztók 77%-a korán tervez bevásárolni – vagy már meg is tette -, hogy biztosan hozzájusson a kívánt termékhez, és hogy több ideje legyen az akciók böngészésére.
A vásárlók közel 55%-a mondta, hogy a jelenlegi gazdasági tényezők miatt összességében kevesebbet fog költeni, 68%-uk pedig azt mondta, hogy fontolóra veszi a bolti áruvásárlási hiteleket az ajándékok költségeinek fedezésére. A megkérdezettek 42%-a válaszolta, hogy az ár lesz a vásárlási döntést elsősorban befolyásoló tényező
A készletek elérhetősége mellett az ár a legfontosabb szempont, amely eldönti, hogy a fogyasztók hogyan és hol fognak vásárolni az idei ünnepi szezonban
- mondta Mike Webster, az Oracle Retail vezető alelnöke és vezérigazgatója.
A kiskereskedők számára, akik még mindig a korlátozott készletek vagy a feleslegek állandó körforgásával küzdenek, az akciók és árképzési stratégiák helyes megválasztása fogja eldönteni, hogy sikerül-e megfelelni a vásárlói elvárásoknak és a megfelelő profitot kitermelni
- tette hozzá. Az emberek 28%-a aggódik amiatt, hogy az emelkedő árak miatt nem lesz annyi pénze, amennyit az ünnepi vásárlásokra szeretne költeni, 31%-uk pedig attól tart, hogy a megvásárolni kívánt ajándékok idén drágábbak lesznek. Ezért a vásárlók több időt szánnak a legjobb ajánlatok megtalálására, hogy kipipálhassák az ajándéklistán szereplő tételeket.
- A vásárlók 68%-a mondta, hogy fontolóra venné az bolti áruhiteleket és átütemezetett fizetési lehetőségeket (az emberek 27%-a mondta, hogy még soha nem vett igénybe ilyesmit)
- 74% akciókat és kedvezményeket fog keresni.
- 71% mondta, hogy több árösszehasonlítást végez majd online és az üzletben.
- 70% mondta, hogy alacsonyabb árakat kínáló üzletekben vásárol.
Az emberek mintegy 70%-a használja ki az akciós napokat, időszakokat. Bár a koronát még mindig a fekete péntek viszi a vásárlók 50%-ának tervei alapján, nem sokkal maradnak le az ünnepi leárazások (25%) és a kiberhétfő (25%).
A vásárlók idén szívesen ajándékoznak egymásnak élményt. A legnépszerűbbek ajándékkategóriák a következők lesznek:
- 30% Élmények barátokkal és családdal
- 27% Utazás
- 26% Szépségápolási/ egészségmegőrzési termékek
- 25% Elektronikai/szórakoztató berendezések és ajándékkártyák
- 24% Divatruházat, játékok, lábbelik, sporteszközök és fitneszfelszerelések
- 23% Lakberendezés/bútorok
- 21% Kisállat-kellékek
- 20% Luxuscikkek
- 19% Alkohol
- 18% Csak digitális formában létező, egyedi dolgok (NFT, non-fungible token) vagy digitális gyűjtemények
Az üzletek újra népszerűek, de lesz-e készlet?
A korlátozások feloldásával az emberek szívesen térnek vissza a boltokba, de az elérhető készletekkel kapcsolatos elvárások továbbra is magasak.
- Az emberek 41%-a tervezi, hogy főként üzletben, 20%-a pedig üzletben és online vásárol.
- Az emberek 24%-a mondta, hogy rossz vásárlói élményt okoz számára a készlethiány
- 21% mondta, hogy egyszerűen elmenne egy másik kiskereskedőhöz, ha egy termék nem lenne raktáron.
A rossz időben rossz helyen lévő árukészlet jelentheti a legnagyobb költséget a kiskereskedők számára
- tette hozzá Webster.
Tudjuk, hogy a készlethiány negatívan hat az értékesítés növekedésére és a vásárlói elégedettségre. Ugyanilyen fontos az árrésre gyakorolt hatása is. A kiskereskedőknek gondosan kell megtervezniük a készletek elhelyezését, figyelembe véve az áruválaszték méretét, stílusát, színét, hogy elkerüljék üzlet közötti ide-oda szállítás jelentős költségét
- folytatta. A házhozszállítás (52%) még mindig messze a legnépszerűbb módszer az online vásárolt termékek átvételére, szemben az átvevőpontokon történő (20%) vagy bolti átvétellel (20%). Ez arra kényszeríti a kiskereskedőket, hogy biztosítsák az ajándékok gyors kézbesítését, és követhetővé tegyék az áru útját. A fogyasztók 57%-a szerint fontos, hogy pontosan nyomon követhesse, hol tart a csomagja. Az emberek 43%-a mondta, hogy a gyors szállítás gyakran meghatározza, hogy kitől fog rendelni, a legtöbben (42%) az 1-2 napos kiszállítást várják el.
- 21% attól tart, hogy az ajándékok nem érkeznek meg időben
- 60% hajlandó többet fizetni a gyorsított/garantált szállításért
A boltokba visszatérő vásárlók számára a kiskereskedőknek kiváló fogyasztói élményt kell nyújtaniuk
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta Webster.
Legyen szó akár arról, hogy egy munkatárs segít megtalálni a keresett terméket az online felületen és kiszállíttatni, vagy arról, hogy az online vásárlók pontos információt kapjanak a termék elérhetőségéről a legközelebbi fizikai helyszínen. A hűség fenntartása érdekében szinte minden interakciónak azzal kell végződnie, hogy a fogyasztó időben megkapja a kívánt terméket az ünnepekre. És ennek megvalósítása a rendelés átláthatóságával kezdődik
- emelte ki.
2022-ben a közösségi médiában (22%) találták meg a fogyasztók a legtöbb vonzó akciót és terméket, ezt követte az e-mail (21%), a bolti promóciók (13%), az internetes hirdetések (12%) és végül a televíziós hirdetések (8%).
Míg a vásárlók az alábbi közösségi médiaplatformokat részesítették előnyben, további 11%-uk megjegyezte, hogy egyik sem vált be igazán:
- 34% Instagram
- 24% Facebook
- 14% YouTube
- 12% TikTok
A hype ellenére a fogyasztók kevesebb mint 1%-a használja a metaverzumot új termékek felfedezésére. És az influenszer marketing népszerűségének növekedése ellenére a fogyasztóknak csak 12%-a válaszolta, hogy a kedvenc influenszere termékjavaslatait látva vásárolt terméket.
A visszaküldés népszerű
A fogyasztók több mint fele mondta, hogy idén várhatóan visszacserél néhány ajándékot, 65%-uk pedig azt mondta, hogy az ajándékok felét vagy egészét visszaküldi. Az emberek 49%-a inkább az üzletbe viszi vissza a terméket, 28%-uk pedig a postai visszaküldést választja.
Mivel sok kiskereskedő elkezdte felszámítani az áruvisszavétel díját, és a vásárlók több mint egynegyede már tervezi, hogy visszavisz terméket, ez az ünnepi szezon a vásárlói hűség rovására mehet
- jegyezte meg Webster.
Bár a visszaküldési díjnak van gazdasági értelme, a kiskereskedők valószínűleg a vásárlók ellenállásába fognak ütközni, akiket bosszantani fog a plusz költség, és kevésbé valószínű, hogy a visszaküldés lehetőségét további termékek böngészésére és megvásárlására fogják használni
- zárta Webster gondolatait.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.