November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Megjelent "State of Consumer Technology and Durables" című jelentés, amely a műszaki fogyasztási termékek piacát elemzi. Az elemzésből kiderült, hogy a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat.
A világjárvány idején tapasztalt rekord értékesítés után, a műszaki fogyasztási termékek piaca jelenleg csökkenő tendenciát mutat. A GfK nemrég megjelent "The State of Consumer Technology & Durables " című jelentése a globális piacot elemzi, és ajánlásokat fogalmaz meg rövid és hosszú távon a kereskedők és gyártók számára a jelenlegi válság okozta kihívások enyhítésére.
Az elmúlt évek pandémiás fellendülését követően a műszaki fogyasztási cikkek piaca 2022-ben számos kihívással néz szembe. Egyrészt a folyamatos ellátási lánc zavarai a költségek növekedéséhez, valamint a termékek korlátozott elérhetőségéhez vezetnek, másrészt a jelenlegi makrogazdasági helyzet miatt a fogyasztók megélhetési költségei drasztikusan emelkednek. Hazánkban például ezen termékek piaca az első félévben volumenben 4,1 százalékkal esett vissza, de az emelkedő áraknak köszönhetően, -amit a feljebb említett piaci környezet, valamint az Euró árfolyam emelkedése befolyásolt-, értékben 18 százalékos növekedést ért el.
Lehetséges, hogy ennek ellenére a vállalatok megtartsák piaci részesedésüket?
Fontos, hogy se a kereskedők se a gyártók ne szüneteltessék beruházásaikat. Éppen ellenkezőleg, a múltbeli válságok is azt mutatják, hogy azok a vállalatok, amelyek folytatják az innovációt, nagyobb valószínűséggel tartják meg piaci részesedésüket és gyorsabban kilábalnak a válságból, mint azok, amelyek szüneteltetik a beruházásokat. A kereskedőknek és a gyártóknak ahhoz, hogy sikeresek maradjanak, gyorsan adaptálni kell stratégiájukat a felmerülő változásokhoz:
A kiaknázatlan piacok feltárása: Nem minden régiót érint egyformán az infláció, az ellátási lánc problémái vagy a csökkenő fogyasztói hangulat. Számos fejlődő országot kevésbé érint a probléma, és sokkal alacsonyabb a műszaki fogyasztási és a tartós fogyasztási cikkek penetrációja. Például a nagykereskedelmi beszállítás forgalma Nyugat Európában csupán 4 százalékkal nőtt 2021-hez képest, míg a fejlődő országokban, mint Dél-Amerika 34 százalékot is elért. Ezért az ezekre a piacokra való újbóli fókuszálás teljesen új növekedési lehetőségeket teremthet.
Az ellátási láncok optimalizálása: Az ellátási láncban bekövetkező zavarok ellensúlyozása érdekében a kiskereskedőknek és a gyártóknak is át kell értékelniük ellátási modelljeiket és az egyes termelési piacoktól való függőségüket. Biztonsági intézkedésként diverzifikálhatnák termelési és értékesítési csatornáikat a kockázat megosztása érdekében, vagy használhatnának a készletgazdálkodás optimalizálására szolgáló eszközöket. Az indirekt értékesítési modellek, például a forgalmazókon keresztül történő értékesítés, a világjárvány idején egyre népszerűbbé váltak - tartós hatással.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Jó termék-mix kínálata: A fogyasztói hangulat mélyponton van. Ennek ellenére a műszaki fogyasztási termékeknél még mindig vannak növekedési lehetőségek. Például hazánkban az idei év első félévében volumenben a forró levegős sütők (Air Fryer), a vasalók között a kézi gőzölők, a háztartási nagygépek közül a fagyasztók, a mosogatógépek; szórakoztató elektronikai készülékek között pedig a hangprojektorok tudtak leginkább növekedni. A kereskedőknek és a gyártóknak ezért különlegesen figyelniük kell a termékportfólió kialakítására.
Az olyan válságok, mint a világjárvány vagy akár a jelenlegi infláció mindig változást okoznak a fogyasztói magatartásban, ami természetesen befolyásolja, hogy a fogyasztók mit, hol és hogyan vásárolnak. Emiatt a naprakész piaci és fogyasztói adatok nélkülözhetetlenné válnak a vállalatok számára, hogy továbbra is megértsék célközönségüket. Nemcsak a világjárvány miatt kell majd módosítaniuk a fogyasztói szegmentációjukat, hanem a megélhetési költségek emelkedése is további változásokat fog hozni majd a fogyasztók körében.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.