November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Bár a magyar ásványvízpiac az ellátási láncok bizonytalanságai, a pandémia hatásai és a szomszédos országban zajló háború miatt számtalan, a költségeket jelentősen megtöbbszöröző nehézséggel küzd, azért a gyártók a hazai vásárlókra még mindig számíthatnak. Erre mutatott rá a Mizse megbízásából, idén áprilisban rögzített, reprezentatív, 18+ korosztályt érintő országos, online kutatás, amelyből kiderül, hogy a megkérdezettek szerint a magyarok ásványvíz választását az ár mellett leginkább az befolyásolja, hogy a termék hazánkban készült-e.
A válaszadók jelentős része (40%) egyértelműen amellett tette le a voksát, hogy ha ásványvizet vesz, akkor annak itthonról kell származnia. A lokális gazdaság termékei felé fordulás nem újkeletű trend, viszont a pandémia jelentősen felgyorsította ezt a folyamatot. Felértékelődnek az országon belül előállított árucikkek pusztán már azért is, mert biztosan elérhetőek, és folyamatosan rendelkezésre állnak.
Ezt az Euromonitor International legutóbbi mérései szintén alátámasztják, és a kutatás is megerősíti a magyar ásványvizekre vonatkozóan. Utóbbiak esetében a magas minőség és a versenyképes ár fontos tényező a vevők számára. Ennek megfelelően az is tény, hogy a vásárlók közel sem helyettesítő termékként gondolnak a hazai gyártású palackozott vizekre.
Szeretik azokat, mert a felmérésbe bevont válaszadók szerint is jó az ízük (30%), kiváló a minőségük (23%), valamint megfizethetőek és komoly tradícióval rendelkeznek, ami szavatolja, hogy kedvenc márkáik nem tűnnek el a boltok polcairól egyik pillanatról a másikra.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.