November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az idei vakáció toptrendjei az Árukereső.hu-n: a csehek vízipisztolyra és méhkaptárra keresnek, addig a magyarok hűtőtáskában, napvitorlában, szúnyogvédelemben és gyerekmedencében utaznak
Véget ért a gumicsere időszaka, és május végére a néha zord időjárás dacára is nyári üzemmódba kapcsoltak a fogyasztók – olvasható ki az Árukereső.hu friss adataiból. Megnéztük, mire kattint a magyar, ha érkezik a kánikula és a vakáció.
Egyszerre bízunk a mechanikai védelemben és az innovációban, ha a magas UV-sugárzástól akarjuk megóvni a bőrünket: május végén 105 százalékkal kerestek rá többen a napernyőkre, mint egy hónappal korábban, miközben az újgenerációs napernyők, a napvitorlák esetében 422 százalékos emelkedés mutatkozott. Mindemellett betonbiztosan jelzi a vakáció kezdetét az elektromos rovarcsapda iránti igények megélénkülése. Május végén a hónap elejére vetítve négyszeresére nőtt a keresések száma, megelőzve a rovarriasztót (233%) és a tradicionális eszközök közé sorolt szúnyoghálót (196%). Romániában mintha kevésbé tartanának a vérszívóktól: náluk ebben az időszakban alig valamivel nőtt a rovarriasztók iránti érdeklődés (+38%), amely messze elmaradt a cseh (226%), a magyar (233%) és pláne a szlovák (424%) adattól.
Bár az igazi hőhullámok még váratnak magukra, ezen a téren bölcs előrelátásról tesznek tanúbizonyságot a fogyasztók: május végén 280 százalékkal többen érdeklődtek a ventilátorok iránt, mint egy hónappal azelőtt. Ez csak alig előzte meg a légkondicionálót (277%), a mobilklímát (168%) viszont jócskán maga mögé utasította. A csehek jobban tarthatnak a nyártól, legalábbis légkondiban (301%) és mobilklímában (193%) egyaránt lenyomtak minket. A tárgyidőszakban csaknem 300 százalékkal nőtt meg a keresések száma a gyerekmedencére. Ezzel a cseheknél (264%) és a szlovákoknál (223%) is jobbak vagyunk, ráadásul nekik Balatonjuk sincs. Igaz, az ottani szezon elég akadozva indul, ami a strandmatrac iránti keresletben is tetten érhető: május végén a hónap elejéhez mérten csupán 161 százalékos volt a bővülés a keresések számában.
Szintén a nyár visszavonhatatlanságára utal a befőzési szezon berobbanása: május végén 187 százalékkal többen kerestek befőttesüveget online, mint egy hónappal korábban. A májusban megrendezett jégkorong-világbajnokság miatt jókora növekedés volt a hokimezekre irányuló kattintásokban Szlovákiában (116%), illetve Csehországban (142%). A jelentős eltérésre kézenfekvő magyarázatot kínál, hogy míg a szlovákok már a negyeddöntőben elbúcsúztak a versenytől, a csehek egészen a bronzéremig jutottak.
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Arról nem tudunk, hogy vajon májusban Csehországban tartották-e a méhészek (a méhek?) világtalálkozóját, az ottani keresési adatokban viszont toronymagasan az élen végzett ebben az időszakban a méhkaptár: erre május végén 795 (!) százalékkal többen kerestek rá, mint egy hónappal korábban. Ha volt is nagy világesemény, azon feltehetően rengeteg bolgár is részt vehetett: legalábbis a balkáni országban a bőrönd kategóriában lehetett a legkiemelkedőbb, 522 százalékos bővülést látni ebben az időszakban. Miközben a csehek vízipisztolyban májusban jobbak voltak nálunk (náluk a hó végén 106, nálunk 94 százalékkal indult több keresés erre a termékre), ismét bebizonyosodott, hogy a piknik a mi erősségünk – legalábbis a hűtőtáskára irányuló keresési számok alapján mi jobban, lényegesen jobban szeretjük ezt a műfajt (127%), mint akár a csehek (81%), akár a románok (75%).
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.