10-ből 8 magyar fogyaszt boltban kapható gyorsfagyasztott, panírozott húsokat, de nem mindegy hogy készítjük el őket.
Tombol a grillmánia Magyarországon: sokan már csak ezt hajlandóak megsütni, nem adnak alább
Itt a grillszezon, a tavasz végi, kora nyári időjárás sokakat csábít grillezésre, a közös sütögetés és falatozás kedvelt csoportos szabadtéri program. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara felmérése szerint tavaly 10%-kal növekedett a grilltermékek piaca, amelyek elsősorban a szupermarketekben találtak gazdára. A könnyebb és gyorsabb elkészítés érdekében egyre többen választják a magasabb feldolgozottságú, előkészített, fűszerezett, pácolt, jellemzően csomagoltan forgalmazott alapanyagokat.
A két évvel ezelőtt a világra tört koronavírus-járvány jelentős mértékben megváltoztatta az emberek életét, szokásait. Ahogy sok más területen, a grillezés tekintetében is érdemes áttekinteni, hogy mit hozott a pandémia a grilltermékek piaca és a grillezés kedvelői számára.
Talán meglepő, de a két évvel ezelőtti tavaszi járványhelyzet után 2020 nyarán sokan vették elő a grillrácsot és a grillezéshez használt eszközöket. A nyárra a járványügyi intézkedések jelentős részét feloldották, de külföldre továbbra sem, vagy csak korlátozott mértékben lehetett utazni, vakcina pedig nem állt még rendelkezésre. A szabadidő eltöltéséhez sokan választották a grillezést, családi vagy baráti körben. Ez a folyamat még inkább felerősödött 2021-ben, amikor az év első felében a nagy arányban beoltott népességet már a járványtól való félelem sem korlátozta az összejövetelek és a közös programok szervezésében. Ezt támasztja alá az is, hogy jelentős mértékben nőtt a nagyobb kiszerelésű grilltermékek iránti kereslet.
Az élelmiszergyártók új grilltermékekkel jelentek meg a piacon, még kevésbé ismert, nemzetközi ízek is feltűntek a polcokon. A hazai fogyasztók ugyan elsősorban a már kipróbált és bevált termékeket részesítik előnyben, de minden közösségben akad olyan, aki szívesen próbál ki új ízeket. A hagyományosnak tekinthető termékek között is sok az újdonság, például a füstölt sóval fűszerezett termékek. Természetesen még mindig a grillhúsok és -kolbászok vezetik a listát, de folyamatosan nő a grillsajtok választéka is: van már grill camembert és gyümölcsszósszal ízesített grillsajtok is szerepelnek a kínálatban. Sokan sütnek grillen halat, gombát, paprikát és egyéb zöldségeket is, sőt az erre alkalmas gyümölcsök is egyre több rácson vagy grillfólián jelennek meg mostanában. Az alapanyagok mellett egyre bővül a grillételekhez való szószok és mártások választéka, sőt már léteznek kifejezetten grillezéshez ajánlott borok is.
A korlátozások feloldásával a grillhúsok és a grillsajtok piaca további növekedésnek indult, tavaly 10 százalékos mennyiségi bővülést mértek. Forgalmi oldalról nézve elsősorban a 2500 m2 alatti alapterületű, leginkább a szupermarket kategóriába sorolható üzletek vezetik a grillpiacot. Mellettük a diszkontláncok is jelentős részesedéssel rendelkeznek, kínálatukban már saját márkás termékek is vannak.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A grilltermékek esetében a minőség talán az árnál is fontosabb a fogyasztó számára. Más termékkörökhöz hasonlóan a grilltermékekre is érvényes a sómentes vagy sószegény, illetve az adalékmentes termékek iránti fokozott fogyasztói igény. Az előkészítéshez szükséges ismeretek hiányában, valamint a könnyebb és gyorsabb elkészítés érdekében egyre többen választják a magasabb feldolgozottságú, előkészített, fűszerezett, pácolt, jellemzően csomagoltan forgalmazott alapanyagokat, amelyek a meleg nyári napokon élelmiszerbiztonsági szempontból is jóval kisebb kockázatot jelentenek. A húsoknál és sajtoknál az élelmiszeripar kellően felkészült már erre, ugyanakkor a grillzöldségek és -gyümölcsök esetében még van lehetőség a fejlesztésre.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.