November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Tíz százalék feletti húsvéti forgalomnövekedést vár az áruházláncok többsége, több üzlet a 2019-es forgalomra számít. Bár a kereslet egy része az olcsóbb élelmiszerek felé tolódik, a magasabb jövedelmű fogyasztók továbbra is kitartanak a prémiumtermékek mellett.
Több üzletláncot kérdeztek meg arról, hogy milyen forgalomra számítanak idén húsvétkor. Az idei húsvét április 17–18-ra esik, a vásárlói roham pedig rendre igazodik a naptárhoz. Kedvezően hat a vásárlókra az is, hogy az ünnep fizetés után lesz, így már a hét közepén elkezdődhet a vásárlás. Idén az üzletek zöme mintegy 10 százalék forgalomnövekedést vár.
A Világgazdaság által megkérdezett több üzletlánc arról is beszélt, hogy milyen kilátásokkal vágnak bele a húsvétba. Az üzletek optimisták, nagyobb forgalomra számítanak. Bár láthatóan bizakodó a piac az idei húsvétot tekintve, akkora bővülésről azért nincs szó, hogy az év végi ünnepekhez hasonlóan csörögjön a kassza. Legalábbis a Tesco szerint a forgalom a várható növekedés ellenére sem közelíti majd meg a tavalyi karácsonyi szezont, amikor a nagy értékű ajándékok sokkal népszerűbbek a vásárlók körében, húsvétkor ezek kevésbé relevánsak. A CBA 10 százalék feletti növekedésre számít húsvétkor, a Pennynél infláció nélkül 9-10 százalékkal felfutó eladásokra számítanak, a fogyasztói árak emelkedésével együtt viszont 14,5 százalékosra. A három kieső nap miatt azonban valószínűleg nem múlja felül nagymértékben az áprilisi az átlagos havi forgalmat, napi átlagot tekintve 6-8 százalékos növekmény a reális. Az Auchan két számjegyű forgalom-fejlődéssel számol, de ami ennél is fontosabb: eladott termékszámban is jelentős növekedés várható. Karácsony után a második legerősebb szezonális időszak a húsvét, ez az első fél év kiemelkedő időszaka.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.