0 °C Budapest
Élesedik a harc az Aldi és a Lidl között: vajon hogyan végződik a diszkontok nagy háborúja?

Élesedik a harc az Aldi és a Lidl között: vajon hogyan végződik a diszkontok nagy háborúja?

2022. április 4. 14:01

A két német diszkontlánc nem csak Magyarországon verseng egymással a vásárlók kegyeiért: Európában és még az Egyesült Államokban, sőt Ausztráliában is kiélezett harc zajlik az Aldi és a Lidl között. Amíg a lengyeleknél, franciáknál, olaszoknál a Lidl a favorit, addig az ausztrálok, britek, amerikaiak az Aldit részesítik előnyben. De vajon mit mondanak a magyar vásárlók? Többen vannak, akik mindkét boltot szeretik, vagy akik egyiket sem? Ki csábíthat be több vásárlót 2022-ben?

A két német tulajdonú diszkontlác a 2000-es években kezdte meg hódító útját Magyarországon, azóta pedig rengeteg vásárló kedvencévé váltak. A Lidl az utolsó hivatalos adatok szerint átvette a vezetést a magyarországi boltláncok közti versenyben, megelőzve a Tescót, ugyanis 21 százalékkal növelte belföldi forgalmát 2020-ban. Bár az Aldi árbevételben nem tudta tartani a lépést, szintén nagymértékű, 19 százalékos növekedést könyvelhetett el. Magyarországon tehát bevétel tekintetében a Lidl vezet, viszont ez nem feltétlenül áll összhangban azzal, mennyire kedvelik a vásárlók az adott boltláncot. Európában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban szintén ádáz harc dúl a vásárlók kegyeiért. Mutatjuk, hol népszerűbb az Aldi, és merre kedveltebb a Lidl külföldön. Szavazásunkból kiderülhet az is, vajon a magyar vásárlók melyik boltot favorizálják.

Az Aldi két német, családi tulajdonú kereskedelmi vállalat közösen használt márkája, melynek világszerte több mint 10 ezer áruháza van közel 20 országban. A boltlánc Magyarországon 2008 óta van jelen, már több mint 150 üzlettel. A Lidl már négy évvel korábban, 2004-ben nyitotta meg első logisztikai központját Magyarországon, azóta pedig hazánkban 191 áruházzal van jelen, külföldön pedig 31 országban 11 550 áruházzal és több mint 200 logisztikai központtal.

Ahogy Magyarországon is, számos országban ez a két német tulajdonú diszkont a két nagy rivális, akik a vásárlók kegyeiért versengenek. Míg egyik országban, régióban a Lidl, a másik területen, helyen az Aldi győzedelmeskedik. Ahogy a Statista felméréséből kiderült, a finnek és osztrákok abszolút a Lidlben szeretnek rendszeresen vásárolni, míg Ausztráliában, az Egyesült Államokban, vagy Kínában az Aldi dominál. A brit vásárlók is inkább az Aldiban szeretnek vásárolni, a svájciak pedig szinte ugyanolyan arányban vásárolnak a Lidlben, mint az Aldiban:

Tagadhatatlan, hogy az olaszok, lengyelek, franciák, spanyolok és hollandok Lidl-pártiak. Az anyaországban, vagyis Németországban pedig szintén a Lidlbe jár több vásárló. Sajnos a Statista adatai nem terjedtek ki a magyar vásárlók véleményére is: hol vásárolnak rendszeresen, az Aldiban vagy a Lidlben? Viszont a Pénzcentrum most felteszi ezt a kérdést:

JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?

Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)

A Pénzcentrum korábbi felmérése szerint a magyar vásárlók a Lidlben vásároltak a legszívesebben 2019-ben, még a járványt megelőzően, másodikként a Spar, Interspar üzletek futottak be a dobogóra, és bronzérmes lett az Aldi:

Azóta viszont sok víz lefolyt a Dunán, lehetséges, hogy a 2022-ben megfordul a boltláncok versenye. A Pénzcentrum friss szavazásának eredményeit új cikkben közöljük.

Címlapkép: Getty Images
NEKED AJÁNLJUK
Kihívásból lehetőség – Innováció a nyelvtanulásban gyerekeknek (x)

A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.

Sokkal több magyar gyereket bántanak így: igazi kegyetlen világ ez, bárki óriási bajba kerülhet

A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.

Jön az V. Mindset Meetup hétvégén, építs te is kapcsolatokat, ne maradj le! (x)

Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.

Járt már homoktövis szüreten? Most megteheti! (x)

Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.

Erről ne maradj le!
NAPTÁR
Tovább
2024. november 22. péntek
Cecília
47. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
A magyar Real Estate Agent találkozó a Kalmárok közreműködésével
Future of Finance 2024
Mi lesz a szerepe a pénzügyekben az AI-nak?
Sustainable World 2024
Zöld finanszírozási lehetőségek, befektetési döntések, ESG megfelelés
EZT OLVASTAD MÁR?