November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az elmúlt két évben ugrászszerűen nőtt az online vásárlás népszerűsége. Az eMAG egy reprezentatív kutatásban mérte fel, kik, mit és miért vesznek az online piactereken: a lakosság 89 százaléka évente legalább néhány alkalommal költ piactereken, több mint harmaduk pedig havonta, és akár hetente több alkalommal is vásárol az oldalakon. A legnépszerűbb termékkategóriák a szórakoztató elektronika, az ajándékok, a ruházati és háztartási cikkek.
A felmérés arra is rávilágított, hogy mi vonzza a vásárlókat az online piacterekre: a válaszadók közel kétharmada a nagy termékválaszték miatt keresi fel az oldalakat, 30 százalékuk számára pedig szimpatikus, hogy a nagy gyártók mellett a hazai kkv-k termékeit is elérhetik. A kitöltők további egyharmada pedig a webshopokkal szemben azért vásárol inkább digitális piactereken, mert jobban ütemezhető a kiszállítás.
A pandémia rég nem látott változást hozott a lakosság vásárlási szokásaiban, az egyébként is növekvő népszerűségű online és e-kereskedelmi csatornák forgalma ugrásszerűen emelkedett. Az eMAG két év távlatából, egy reprezentatív kutatásban mérte fel a magyar lakosság online vásárlási szokásait, különös tekintettel az online piacterekre.
A felmérés rávilágított, hogy a vásárlók körében a legnépszerűbb online felületek a hazai, illetve külföldi webshopok, ahol a kitöltők 74 és 47 százaléka szokott költeni. A harmadik helyen állnak az online piacterek 38 százalékkal, őket követik az adok-veszek csoportok (36 százalék), a távolkeleti webshopok (26 százalék) és kitöltők közel negyede körében még mindig népszerűek az apróhirdetések. Az online vásárlók közt körülbelül egyenlő arányban oszlanak negyedekre az egy, a kettő, a három, illetve a négy vagy annál több platformról válogatók. A kutatás alapján az online piactereket böngészők arányaiban többen férfiak, 30-49 évesek, városban élők.
A kérdőív arra is kitért, mit és milyen gyakorisággal vesznek a magyarok. A vásárlók mintegy hatoda jellemzően néhány hetente, közel 20 százalékuk havonta vásárol piactéren, a legtöbben, 53 százalékuk pedig évente néhány alkalommal vesz valamit hasonló oldalakon. További 8 százalék ennél ritkábban, 2 százalék pedig soha nem vásárol internetes piactéren. A termékkörök között a szórakoztató elektronika a legnépszerűbb, amit a vásárlók 62 százaléka szerez be internetes piactereken. A dobogó második fokán az ajándékok (57 százalék), harmadik helyen (49 százalék) pedig a divat- és ruházati cikkek állnak a népszerűségi listán. Bár az élelmiszerek és mindennapi cikkek nem olyan régóta érhetők el a különböző oldalakon, mint az elektronikai cikkek, mégis a vásárlók 15 százaléka szerez be online ilyen termékeket.
A nagy választék a legnagyobb előny
A reprezentatív kutatásban az üzlet arra is kíváncsi volt, hogy a lakosság milyen előnyeit tapasztalja az online piactereknek. A legtöbben a nagyobb választékot (61 százalék) említették fő érvként, de a különböző termékkategóriák (56 százalék) és sokszínű gyártói paletta (55 százalék) elérhetősége is az internetes vásárlók kedvére van. A kitöltők több mint egyharmada szerint hasznos, hogy igényeinkhez igazíthatják a kiszállítást, 30 százalékuknak pedig az is kifejezetten tetszik, hogy a nagyvállalatok mellett kisebb, akár hazai családi vállalkozások termékei is elérhetők az online piacterek kínálatában.
A kérdőív a platformmal kapcsolatos esetleges negatív élményekre is rákérdezett. A piactereken vásárlók több mint felének nem volt semmilyen rossz tapasztalata. Akiknek viszont igen (46 százalék), azok több mint felénél a megérkező termék nem teljesen ugyanolyan volt, mint amire a hirdetés alapján számítottak. A meg nem érkező termékek és a kiszállítással kapcsolatos fennakadások a problémát jelző kitöltők közel 40-40 százalékánál jelentettek gondot, sérült termékre, nem elégséges termékinformációra és elérhetetlen ügyfélszolgálatra a pórul járt vásárlók nagyjából harmada panaszkodott.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Szauter Zsolt, az eMAG magyarországi marketing igazgatója elmondta, a pandémia hatására az online jelenlét a korábbiaknál is fontosabb lett a vállalkozások számára.
A világhálón való értékesítés két évvel ezelőtt sokaknak a túlélés egyetlen útját jelentette, ma pedig már a fejlődés és a versenyképesség elengedhetetlen összetevőjévé vált. Az eMAG Marketplace-hez hasonló online piacterek pedig remek lehetőséget adnak a kis- és középvállalkozások számára, hogy hatékonyan érjék el termékeikkel a fogyasztókat, és felvegyék a versenyt a piac nagyobb szereplőivel. Friss kutatásunk eredményei azért is fontosak, mert hasznos visszajelzést adnak a fogyasztók szokásairól és viselkedésétől, amiknek megfelelően tudjuk finomhangolni a Marketplace működését
- tette hozzá a marketing igazgató. A felmérés a kitöltőkhöz elérő, online piactereket népszerűsítő reklámokat is felmérte. A felhasználók saját bevallásuk szerint a legtöbbször (79 százalék) a közösségi médiában találkoznak a piacterek hirdetéseivel, de a Google szolgáltatásait is sokan (50 százalék) bejelölték. Hírportálok webes és applikációs felületein a kitöltők 38 százaléka, további egyharmaduk játék- és egyéb applikációkban, TV-ben 29, míg tematikus weboldalakon és fórumokon 19 százalékuk látja piacterek reklámjait. A sort a rádió zárja mindössze 8 százalékkal, míg a lakosság 4 százaléka úgy vallja, sehol sem találkozik online piactér hirdetésével. Az eredmények alapján elmondható továbbá, hogy egyes felhasználók jellemzően 2 vagy 3 különböző felületen is rendszeresen szoktak találkozni a hasonló reklámokkal.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.