A tej és tejtermékek ára hónapról hónapra nő, amit a vásárlók már érezhetnek.
Hiába az eddig brutális zöldségár-drágulás: a magyarok kedvencére további áremelkedés várhat
Már így is másfélszeresére drágult a paradicsom nagybani ára, de még ehhez képest is szükség lenne 20-30 százalékos emelésre a termelők túléléséhez – írja az Index.
Az energia és a műtrágya drágulása olyan problémákat okoz a magyar, holland és lengyel zöldségtermesztésben, hogy a paradicsom kilója a nagybani piacon több, mint másfélszeresére drágult. Ezzel kapcsolatban a lapnak Gubacsi Péter, a Magyar Zöldség-Gyümölcs Szakmaközi Szervezet és Terméktanács (FruitVeB) alelnöke azt mondta, gyakorlatilag naponta változik, hogy mennyiért lehet műtrágyához és energiához jutni. Ez pedig alapjaiban befolyásolj a termelőket.
A témában Nagypéter Sándor, a DélkerTÉSZ elnök-ügyvezetője is megszólalt, szerinte legalább 20-30 százalékos áremelésre lenne szükség, de persze az kérdéses, hogy ezt a kiskereskedelmi szektor és a fogyasztók mennyire fogadnák el. Ugyanis egy túl intenzív, 50-100 százalékos áremelés mellett pedig már félő, hogy még a tudatosabb magyar fogyasztói réteg is visszafogja, vagy teljesen leállítja a magyar paradicsom vásárlását, végképp az olcsóbb, főleg az unión kívülről érkező importot részesítve előnyben.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.