November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
2021. novemberben a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 3,8 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit. Novemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 2,1, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,9, az üzemanyag-kiskereskedelemben 6,2 százalékkal emelkedett az értékesítés naptárhatástól megtisztított volumene az előző év azonos időszakihoz viszonyítva. 2021. január–novemberben a forgalom volumene – szintén naptárhatástól megtisztított adatok szerint – 3,2 százalékkal nagyobb volt az előző év azonos időszakinál - jelentette a KSH.
2021. novemberben, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva az országos kiskereskedelem forgalmának volumene 3,8%-kal nőtt. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom volumene 2,1%-kal növekedett. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76%-át adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési volumene 2,2%-kal, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 1,6%-kal nőtt.
A nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalma összességében 4,9%-kal bővült. Az eladások volumene a textil-, ruházati és lábbeliüzletekben 29, a használtcikk-üzletekben 28, a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszerüzletekben 11, a könyv-, számítástechnika-, egyébiparcikk-üzletekben 6,6, az iparcikk jellegű vegyes üzletekben 2,9%-kal emelkedett. A forgalom volumene 7,4%-kal kisebb lett a bútor-, műszakicikk-üzletekben.
Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból 12%-kal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene – a tavaly novemberi magas bázishoz képest – 0,9%-kal nőtt. Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának volumene 6,2%-kal növekedett. A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 0,3%-kal nőttek.
A KSH jelentése szerint 2021. novemberben az országos kiskereskedelem forgalma folyó áron 1276 milliárd forint volt. Az országos kiskereskedelmi forgalom 43%-a az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben, 41%-a a nem élelmiszer-kiskereskedelemben, 16%-a az üzemanyagtöltő állomások üzemanyag-forgalmában realizálódott.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 19 173 855 forintot 20 éves futamidőre már 6,54 százalékos THM-el, havi 141 413 forintos törlesztővel fel lehet venni az UniCredit Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a K&H Banknál 6,64% a THM, míg a CIB Banknál 6,68%; a MagNet Banknál 6,75%, a Raiffeisen Banknál 6,79%, az Erste Banknál pedig 6,89%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
2021. január–novemberben az előző év azonos időszakához képest, naptárhatástól megtisztítva a kiskereskedelem forgalmának volumene 3,2%-kal emelkedett. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 2,1, a nem élelmiszer-kiskereskedelemben 4,5, az üzemanyag-kiskereskedelemben 4,4%-kal nőtt az értékesítés volumene.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.