November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Az utóbbi években egyre jobban megnövekedett az igény a természetes alapanyagú kozmetikumokra. Az emberek egyre egészségtudatosabbak, ezért fontossá válik számukra, hogy olyan bőrápoló szereket használjanak, melyek nem tartalmaznak mesterséges összetevőket.
A természetes kozmetikumok köre ma már szakmai, toxikológiai és bőrgyógyászati tapasztalatok alapján több csoportra oszthatók: így vannak természetes hatóanyagokkal készülő (pl. gyógynövény kivonatokkal, növényi juice-okkal) kozmetikumok, natúrkozmetikumok (ezekben bizonyos konzerváló szereket, ásványi olajokat, GMO eredetű összetevőket, szintetikus fényvédőket, stb. nem ajánlanak alkalmazni és elvárt, hogy valamennyi növényi eredetű összetevőt tartalmazzanak), vannak tanúsított natúrkozmetikumok és biokozmetikumok.
Utóbbiakat mindig tanúsítani kell: évente legalább egyszer ellenőrzi azokat a tanúsító szervezet a saját feltételrendszere szerint. Ennek során nem csak a bio (ökológiai mezőgazdasági termesztésből származó) alapanyagokat, hanem a receptúrát, gyártástechnológiát, raktározást, címkézést stb. is ellenőrzik és csak ezek után kaphatja meg a termék a bio, vagy x% ökológiai tanúsítását. A biokozmetikumokban elvárt ökológiai alkotók mennyisége igen különböző lehet a különböző tanúsító szervezeteknél.
Az Ilcsi Szépítőfüvek Kft. tulajdonosa és ügyvezetője, Molnár Ferenc elmondta a HelloVidéknek, hogy a fővárosban is jó a kereslet, de vidéken jobb, mégpedig azért, mert szerinte vidéken kevesebb sznob ember él, közelebb vannak a természethez és jobban átlátják a természetesség logikáját. Összeségében azért egy javuló tendenciát lát, mely érvényes a nagyvárosokra és a vidékre egyaránt, hogy egyre több embernek van igénye a tiszta, megbízható élelmiszerekre és egyre többen nézik, hogy az általuk választott kozmetikum rendelkezik-e valamilyen nemzetközi tanúsítvánnyal.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.