Az akkumulátoros fűnyírókra egyre gyakrabban esik a vásárlók választása. Nem túl nagy kertekhez ideális megoldás, ha csendesebb, könnyen manőverezhető típust keresünk.
Tavaly 7,4 százalékos növekedéssel 21,6 milliárd dolláros bevételt termelt a globális hangfelvételipar. A magyarországi digitális bevételek több mint 1 milliárd forinttal, azaz 40 százalékkal nőttek, ennek köszönhetően a fizikai forgalom csökkenésével együtt is 23,8 százalékkal magasabb lett a 2020-as magyarországi hangfelvétel-kiadói bevételek összege, mint egy évvel korábban.
A Magyar Hangfelvétel-kiadók Szövetsége (MAHASZ) pénteken tette közzé a magyar hangfelvételpiac fizikai és digitális értékesítésének 2020-ra vonatkozó statisztikáit. A közös jogkezelő szervezet közleményében tájékoztatott a zeneipar nemzetközi szervezete, az IFPI - amelynek hazai képviselője a MAHASZ - napokban publikált éves jelentéséről is.
Az IFPI összegzése (Global Music Report) szerint az összesített nemzetközi hangfelvételipar immár 6 egymást követő évben nőtt, 2020-ban 7,4 százalékkal. A rögzített zeneművek ezzel globálisan 21,6 milliárd dollárt termeltek tavaly. A pozitív elmozdulás kulcsa a streamingből, különösen az előfizetéses zenehallgatásból származó bevételek 18,5 százalékos növekménye. A hirdetéssel támogatott (ingyenes) streaming bevétel 19,9 százalékkal ugrott meg.
A 13,4 milliárd dolláros árbevétellel a streaming a teljes hangfelvételipar 62,1 százalékát teszi ki. A 2020-as év végén 443 millió fizetős felhasználó vett igénybe streaming előfizetést. A fizikai értékesítés bevétele 4,7 százalékkal esett vissza, ugyancsak csökkentek (10,1 százalékkal) a hangfelvételek nyilvános előadásának jogdíjai, amit a jelentés a koronvírus-járványnak tud be.
A magyarok is belehúztak
A MAHASZ 2020-as magyarországi statisztikája szerint a hazai digitális zenei bevételek 40 százalékkal nőttek (2,96 milliárdról 4,15 milliárd forintra). Néhány éves stagnáló vagy kissé növekvő irány után a fizikai értékesítés 10 százalékkal csökkent (1,45 milliárdról 1,31 milliárd forintra), így a fizikai és a digitális értékesítés összesített bevétele 2020-ban 23,8 százalékkal lett magasabb az előző évhez képest, azaz 4,41 milliárdról 5,46 milliárd forintra nőtt.
Mint a jelentés figyelmeztet, a hangfelvételipar kumulált bevétele felívelőben van - főleg a digitális forgalmaknak köszönhetően - ám a 2000-es csúcshoz és a 2013-as mélyponthoz képest ez még csak korrekció. Az igen ígéretes 2020-as bevételi adatok a 2007 és 2008 közötti értékekkel egyeznek meg - emlékeztet a közlemény.
JÓL JÖNNE 3,3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 300 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 70 324 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,61%), de nem sokkal marad el ettől az UniCredit Bank 71 484 forintos törlesztőt (THM 11,39%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A MAHASZ összegzése szerint az előző évhez képest a magyarországi piacon eladott fizikai hanghordozók száma 20,28 százalékkal csökkent, így 2020-ban 577 328 CD, 156 468 vinyl, 73 514 egyéb audio hanghordozó, valamint 10 125 video adathordozó fogyott. Az éves kereskedelmi érték 9,44 százalékkal csökkent, a fizikai értékesítéssel 1,31 milliárd forint termelt a hangfelvételipar. Érdekesség azonban, hogy a vinylek eladott mennyisége ugyan nagyjából stagnált, az összértékük mégis 11,68 százalékkal nőtt, a prémium termékek így láthatóan erősítették ezt a szegmenst - mutat rá a jelentés.
Repertoár szerint megosztásban magyar könnyűzenei hanghordozóból 435 022 darab, külföldi könnyűzenei hanghordozóból 302 399 darab, klasszikus zenei hanghordozóból pedig 39 324 darab fogyott a magyarországi piacon. Az előző évhez képest a digitális forgalom több mint 1 milliárd forinttal nőtt.
- összegez a MAHASZ 2020-as jelentése.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Vállalkozói álmok: egyre több magyar fiatal vált alkalmazotti létből saját üzletre
OTP Junior Piacralépők: tíz fiatal vállalkozó versenyez 10 millió forintos fejlesztési támogatásért.
-
Brutális hiba, ha egy munkáltató csak a fizetéssel akarja megtartani a dolgozóit: ez ma már kevés
Berta Pétert, a WHC Csoport ügyvezetőjét kérdeztük.


