November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Drasztikusan visszaestek az e-matrica-eladások a koronavírus-járvány idején - derül ki a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. adataiból. A koronavírus-járvány idején bevezetett oktatásiintézmény-bezárások, a home office lehetőségének biztosítása és a turizmus lenullázódása elsőként a közlekedésen éreztette hatását. A felfutási szakaszban, vagyis március-április magasságában töredékére esett mind a belterületi, mind pedig a települések közötti forgalom.
A NÚSZ márciusra 30 százalékos forgalomcsökkenést mért az az e-matrica rendszerbe tartozó személygépjárműveknél, a teherforgalomban azonban ekkor még csak 1 százalékos volt a mérséklődés. Áprilisra aztán a személyautók fele eltűnt, a teherforgalom pedig ötödére esett - írja a Napi.
Az e-matrica-eladások ennél is nagyobb mértékben estek tavasszal. A cég már januárban eladott több mint egymillió éves országos és megyei matricát és az összes eladás több mint fele erre az időszakra koncentrálódik. Nem nehéz kitalálni, hogy tavasszal azok vásárlásai maradtak el, akik ritkábban használják a fizetős utakat, illetve nem nagyon akadt külföldi sem az országban (idén áprilisban 3 ezer külföldi turistát regisztrált a KSH, szemben az egy évvel korábbi 491 ezerrel).
Az e-matrica-eladások alakulása jól leképezi a járvány terjedését: 2020 kilencedik, vagyis február 24-vel kezdődő hetén közel 210 ezer e-matricát adtak el (valamennyi kategória és időtartam), amely 5,5 százalékkal alacsonyabb a 2019 hasonló időszaki 222 ezernél. Hasonló mértékű volt a visszaesés egy héttel később is, azonban a március 9-cel (tavaly március 10-zel) kezdődő héten már 27,4 százalékkal adtak el kevesebbet.
A nemzeti ünnepet követően brutális volt a csökkenés a tavalyi bőven 200-300 ezres eladások helyett 60-80 ezer matricát tudtak csak eladni, a legrosszabb hét az április 13-mal kezdődő hét volt, amikor 80,9 százalékkal zuhant az értékesítés. Ezt követően azonban elkezdtek visszarendeződni a számok és például május utolsó hetén már csak 29,8 százalékos volt a visszaesés.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A cégnek - illetve az államnak - 2019-ben 64,3 milliárd forint bevétele származott az e-matricák értékesítéséből, ez 14,6 millió eladott jogosultságot jelent. Ebből messze a legnagyobb összeget, 28,7 milliárdot tettek ki a heti matricák eladásai, így könnyen lehet, hogy a koronavírus megtöri az e-matricák eladásából származó bevételek növekedését.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.