November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
"Van itthon tej" elnevezéssel ismét útnak indította iskolai edukációs kampányát a Tej Terméktanács, amelynek célja a tejfogyasztás népszerűsítése, valamint a tej pozitív élettani hatásainak bemutatása a gyermekek számára. Szakemberek szerint ugyanis még mindig nem fogyasztunk elég tejterméket, annak ellenére sem, hogy tudjuk, számos jótékony hatással rendelkeznek. Ennek apropóján a HelloVidék annak járt utána, hogy pontosan mennyi tejet isznak a magyarok, valamint szakértő segítségével kiderítette azt is, hogy mennyi lenne az ideális mennyiség.
- mondta el a portálnak Harcz Zoltánt, a Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács ügyvezető igazgatója. Ezen felül a portál összegezte a legfontosabb tudnivalókat is a hazai tejpiac jelenlegi állásáról:
- A NAIK AKI PÁIR adatai szerint Magyarországon a nyerstej országos termelői átlagára 107,97 forint/kilogramm volt 2019 decemberében. A fehérjetartalom 0,08 százalékpontos javulása és a zsírtartalom 0,03 százalékpontos romlása, valamint az alapár 1 százalékos emelkedése mellett a nyers-tej átlagára 1 százalékkal nőtt 2019 decemberében. Valamint 9 százalékkal meghaladta az előző év azonos hónapjának átlagárát.
- A nyerstej kiviteli ára 110,33 forint/kilogramm volt 2019 decemberében, ez az egy évvel korábbinál 8 százalékkal volt magasabb. A kiviteli ár 2 százalékkal haladta meg a termelői átlagárat. Az UHT- és az ESL-tej áfája 2019. január 1-jétől 18 százalékról 5 százalékra mérséklődött.
- A NAIK AKI PÁIR 2019. évre vonatkozó adatai szerint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 3 százalékkal, a belföldi értékesítése 23 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. Az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 8 százalékkal, a belföldi értékesítése 2 százalékkal emelkedett ugyanekkor.
- A termelők és a kereskedők kétszeres mennyiségűt, míg a feldolgozók 60 százalékkal kevesebb nyerstejet exportáltak. A termelők és a kereskedők nyerstejkivitele háromszorosa a feldolgozókénak a vizsgált hónapban.
- A NAIK AKI PÁIR adatai szerint a hazai előállítású tehéntúró feldolgozói értékesítési ára 11 százalékkal, a gyümölcsös joghurté 10 százalékkal, az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tejé, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos és zacskós friss tejé, valamint a kefiré és a natúr joghurté egyaránt 8 százalékkal, a tejfölé és az ömlesztett sajté egyaránt 6 százalékkal, a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tejé, a natúr joghurté és a trappista sajté egyaránt 5 százalékkal, az adagolt vajé 3 százalékkal emelkedett 2019 decemberében az előző év azonos hónapjához képest.
- A KSH adatai szerint a trappista sajt fogyasztói ára (áfával) 2 százalékkal nőtt, míg az 1,5 és 2,8 százalék zsírtartalmú ESL- (hosszan friss) tejé stagnált ugyanebben az összehasonlításban. Az UHT- és az ESL-tej áfája 2019. január 1-jétől 18 százalékról 5 százalékra mérséklődött.
- A NAIK AKI PÁIR 2019. évre vonatkozó adatai szerint a 2,8 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 3 százalékkal, a belföldi értékesítése 23 százalékkal nőtt 2018-hoz képest. Az 1,5 százalék zsírtartalmú dobozos tartós tej feldolgozói értékesítési ára 8 százalékkal, a belföldi értékesítése 2 százalékkal emelkedett ugyanekkor.
Ha ennél is többet akarsz megtudni a magyar tejről, és a hazai fogyasztói szokásokról, akkor olvasd el a HelloVidék teljes cikkét!
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.