November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A magyarok teljes kiadásaikhoz viszonyítva meglepően sokat fordítanak vendéglátói szolgáltatásokra. 2018-ban az éttermi étkezések, kávézókban kávézgatás 7,6 százalékot hasított ki az itthon háztartások összes kiadásaiból. Mindezt úgy, hogy az EU-átlag mindössze 7 százalékos volt. Az is kiderült továbbá, hogy 10 év távlatában hazánkban van volt a 3. legnagyobb a növekedés a vendéglátói szolgáltatásokra szánt kiadások terén.
2018-ban az EU lakosai több mint 600 milliárd eurót költöttek el vendéglátási szolgáltatásokra, azaz éttermekben, kávézókban, kifőzdékben és így tovább - derült ki az Eurostat gyorskiadványából. Ez egyébként a háztartások összes fogyasztási kiadásának 7 százalékát jelentette tavaly előtt. Érdemes azonban megemlíteni azt is, hogy az egyes országok lakosai között óriási eltérések mutatkoztak a vendéglátási szolgáltatások igénybevételét illetően (már ami a kiadások mértékét illeti).
Az ír háztartások például az összes fogyasztási kiadásuk 14,4 százalékát valamilyen vendéglátóhelyen hagyták 2018-ban, de a spanyolok, illetve a máltai lakosok is igazán odatették magukat. Előbbiek kiadásaiból összesen 13, utóbbiakéból 12,6 százalék jutott éttermekre, kifőzdékre, kávézókra. Ezzel szemben a lista végén kullogó románok kiadásaikból mindösszesen 1,9 százalékot hagytak ott vendéglátóhelyeken. Ez 7,5-szer kevesebb, mint amennyit a listavezető írek.
Ahogy az a statisztikából kiolvasható Magyarországon az átlagos vendéglátási szolgáltatásokra szánt kiadások mértéke (arányosítva) meghaladja az EU-s átlagot. Tehát a legtöbb uniós ország lakóinál a magyarok jóval többet szánnak éttermi étkezésre, kávézóban elfogyasztott kávéra vagy akár egy jó sarki kantinra.
Az is sokatmondó a magyarok esetében, hogy 10 év alatt nálunk nőtt az egyik legjobban az egész EU-ban az vendéglátásra szánt keret mértéke. Ugyanis míg 2008-ban a hazai háztartások teljes kiadásából mindössze 5,1 százalékot hasított ki a vendéglátás, addig 2018-ra már 7,6-ot. Ez pedig 2,5 százalékpontos növekedés, ami a 3. legmagasabb növekedés volt 10 év alatt az egész unióban.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Az Eurostat jelentéséből az is kiolvasható továbbá, hogy tavaly értékben mindez 5 milliárd eurós kiadást jelentett Magyarországon, ami forintosítva 1 600 milliárdos összeget jelentett 2018-ban. 2008-ban ez 2 milliárd euróval egyébként kevesebb összeg volt, azaz forintban a növekmény több mint 660 milliárdos.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.