November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Januárban újraindul a rászoruló nőket alapvető higiéniás termékekkel segítő adománygyűjtés. A #nemluxustaska kampány célja, hogy az úgynevezett menstruációs szegénységben élő nők számára olyan adománycsomagokat gyűjtsön, amelyek számukra nélkülözhetetlen eszközökből és intim higiéniás termékekből állnak. Az adományozók ezeket a termékeket egy általuk már nem használt női táskában juttatják el a budapesti és vidéki gyűjtőpontok valamelyikére, ahonnan azok a Magyar Máltai Szeretetszolgálat segítségével jutnak el a rászoruló nőkhöz. Az adománygyűjtés január 2-án veszi kezdetét és egy hónapig tart.
A #nemluxustaska adománygyűjtést először 2018 decemberében szervezte meg három, a nőket érintő társadalmi problémák iránt foglalkozásuk miatt is kifejezetten érzékeny nő. A kezdeményezés kitalálói és szervezői Cserta Szandra, otthonszervezési tanácsadó, a Kívül Belül Boldogság alapítója, Huszka Ági, stílusszakértő és színtanácsadó, valamint Kovács-Pálffy Anna, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat munkatársa.
Utóbbi szervezet kulcsszerepet játszik a kampány logisztikájában és garantálja, hogy az adományok valóban a menstruációs szegénységben élő nőkhöz jussanak el. A kampány kitalálói eredetileg 100-150 táskányi adományt vártak, de végül több mint tízezer olyan jó állapotú, de már nem használt táska gyűlt össze az adományozók jóvoltából, amelyeket tulajdonosaik boldogan töltöttek meg és ajánlottak fel a jótékony cél érdekében.
Más országokhoz hasonlóan Magyarországon is sok nő érintett a menstruációs szegénységben, vagyis abban, hogy nem tudja megvásárolni a számára alapvető fontosságú intim higiéniás termékeket. Ez nem csupán egészségügyi kockázatot jelent, de megfosztja a nőket méltóságuktól és szégyenérzetet kelt bennünk. A #nemluxustaska kampány erre kívánja felhívni a figyelmet és az a célja, hogy az adománygyűjtés révén hozzájáruljon a probléma megoldásához.
- állítja Kovács-Pálffy Anna, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat hajléktalan emberekkel és felzárkóztatással foglalkozó szociális munkatársa.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- fogalmazza meg a problémát Huszka Ági, a #nemluxustaska kampány egyik alapítója. "A tavalyi kampány legnagyobb sikere a segítségnyújtás elképesztő mértékén túl, hogy Magyarországon is elindult a társadalmi párbeszéd az addig tabunak számító menstruációs szegénységről. Számunkra hatalmas öröm, hogy számos cikk jelent meg a téma kapcsán, és az emberek nem csak elkezdtek beszélgetni a témáról, de adományaik révén cselekvő részeseivé váltak a kampánynak. Bízunk benne, hogy idén is sokakat meg tudunk szólítani, és még több nőnek tudunk segítséget nyújtani." - teszi hozzá Cserta Szandra, a kampány ötletgazdája.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.