November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
2019 első három negyedévében 2015-höz képest két és félszeresére ugrott a mobilvásárlás, és több mint 80 százalékkal a nagyértékű bútor, mosógép, hűtő értékesítés. Mobilra ugyanúgy 100 milliárdot költöttünk, mint mosógépre, hűtőre. Az élelmiszer és a ruházati piacokat a lakásholmik követik.
Közeleg a csillagszóró gyújtás: a vásárlási szokásokból kirajzolódik, mi is juthat a karácsonyfa alá. A hagyományos ajándékozási tárgyak listája nem sokat változott, de nyilván minden évben képbe kerülnek az újdonságok: műszaki cikkek, ruha, kozmetikum, könyv és a játék - olvasható a blokkk.com közleményében.
A pénztárcák vastagabbak lettek - ez látszik a költekezésben. 2016-tól kezdve megugrottak a keresetek , a legutóbbi három esztendőben 10 százalék feletti volt a havi bruttó fizetések emelkedése évenként. Így nem csoda, hogy a költekezés is évi 5-6 százalékkal emelkedett a volument, az eladott árumennyiséget nézve.
A mobilzabálást nem bírjuk abbahagyni
Az elmúlt években a leggyorsabb ütemben egyes kiemelt árucikkeket nézve a mobiltelefonvásárlás nőtt: imádjuk a mobilt, beleivódott az életünkbe. 2019 első három negyedévében már 106 milliárd folyt ki a zsebünkből emiatt, ami két és félszerese a 2015 évinek.
Nagyot ugrott a nagyértékű bútorok, háztartási készülékek vásárlása is, a használt cikk, a turik világa lefékeződött, gyakorlatilag nem mozdul. A fast fashion olyan olcsó már, hogy tarol szinte mindent a ruhás piacon. És órára, ékszerre nem sajnáljuk nagyon a pénzt, másfélszeres a növekedés. Nyilván nem csak a több fizetésnek, hanem a családtámogatásoknak, valamint a háztartási készülékek csereprogramjának is köszönhető, hogy megugrott a tartós, nagyértékű javak, bútor, lakásfelszerelés vásárlása is. A kiemelt árucsoportok vásárlási irányzatai egyidejűleg a fogyasztás szerkezetének korszerűbbé válását is mutatják, amikor az élelmiszer vásárlások súlya kisebb a korábbinál. És összességében harmadával tágabbra nyitjuk a pénztárcánkat a boltban manapság, mint 2015-ben.
Mit hoz a jövő?
Az elkövetkező időszakban tovább formálódik a boltos világ. A lakáspiac és a családtámogatások előreláthatóan az eddigieknél is jobban pörgetik majd a lakhatással kapcsolatos boltos kiadásokat is, így a bútor, lakásfelszerelés, valamint az építőanyag vásárlásokat. A tartós elektromos háztartási gépek piaca lesz még az, ahol nagyobb növekedés várható, a lakás felértékelődő szerepével összhangban.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A digitális ketyerék boltos piacán a mobiltelefonvásárlások még egy jó ideig tarolni fognak, hiszen az okostelefonok egy sor más szolgáltatást is kiváltanak, évről-évre jönnek az újdonságok, például a hajtogatós fajta már olvasókönyvnek is jó, fényképezőgépet pedig már régóta felesleges is külön vásárolni. És ma még csekélyebb a súlyuk, de egyre nagyobb számban jönnek majd a különféle okoscuccok is. Ráadásul az elektromos holmik egyre okosabbak lesznek.
A jövőben jelentősebben bővülhet a sportszer, hobbi-, játékok piaca is, hiszen például egyre divatosabb a sportos életmód, a játékvásárlás pedig a gyermekes családok örök vásárlási programja. A ruhapiac tempója lassulhat, hiszen egyrészt megtelt a gardrób, már csak cserélgetni kell, másrészt kell a pénz máshova is. Az élelmiszerpiacon várható drágulás is pénzt vesz el, itt fékeződhet is egyes árucsoportokban az eddig is visszafogottabb tempó. És persze továbbra is tarolni fognak a webáruházak
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.