November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
Ma már szinte sehová sem indul el az ember okostelefon nélkül, pedig egyes helyzetekben még spórolni is lehet, ha otthon hagyjuk a mobilt. Angol kutatók a Bathi Egyetem kutatása szerint arra a megállapításra jutottak, hogy a bevásárlás közben mobilozók jelentősen többet költenek, mint aki magával sem viszi a telefont. Mutatjuk az okokat.
Mindenki más miatt nyomkodja a mobilját bevásárlás közben: vannak, akik a telefonon vezetik a bevásárló listát, mások programot egyeztetnek, vagy csak görgetik a hírfolyamot unalmukban, amíg várnak a kasszánál... A friss kutatás szerint viszont megérné otthon hagyni a készüléket a bevásárlás idejére, vagy legalább nem kivenni a táskából.
Aki a telefonját nézi vásárlás közben vagy éppen telefonál, egyrészt sokkal lassabban halad a sorok között, így hamarabb észrevesz valamit, amire nem lett volna szüksége, vagy csak megkíván, és beteszi a kosárba. Ráadásul, aki telefonál, valószínűleg hosszabb időt is tölt el a boltban, mert nem lép addig a kasszához, amíg a beszélgetés véget nem ér, így sokszor tesz még egy kört. Az alatt pedig tovább vásárol.
Ez nagy különbségnek tűnik, viszont a kutatók megadták rá a magyarázatot: a telefon éppen akkor tereli el a figyelmet, amikor szükség lenne rá. Elsősorban a bevásárló listáról. Azonban az okostelefon nem csak a figyelmet lopja el - így zavarunkban több minden kerülhet a kosárba - hanem általa több időt is töltünk a boltban. És minél inkább elkalandozik egy vásárló, annál több dolog jut eszébe, hogy mi van még otthon kifogyóban. Ráadásul a telefont görgetve még reklámokkal is szembetalálhatjuk magunkat, amelyek eszébe juttatják a vásárlónak, hogy enne egy csokit, vagy hogy mindig ki akarta próbálni azt az újfajta kávét, vagy azt, milyen rég csinált rántott húst, és kéne pár szelet karaj.
A Bathi Egyetem kutatója Dr. Carl-Philip Ahlbom elmondta: a kiskereskedők hajlamosak azt gondolni, hogy a vásárlás közben mobilozók nem fognak annyi pénzt ott hagyni az üzletben. Hozzátette:
Még a kisebb boltokban is ezerféle termék van - elég nagy mennyiség az emberi agy befogadó és feldolgozó képességéhez képest - tehát amikor vásárolunk, agyunk egyfajta robotpilóta üzemmódba áll. Amennyi hatás éri a vásárlókat manapság a boltokban, másként összeomlana az agy a sok információtól. Amikor céltudatosan vásárolunk, akkor ritkán történik meg, hogy meglátunk valamit a szemünk sarkából, ami aztán a kosárba kerül, vagy hogy különösebb hatást gyakorolnának ránk a boltok vevőcsalogató trükkjei. A kutatók szerint viszont, amikor mobilozunk vásárlás közben, ez a robotpilota kikapcsol, és egészen más attitűddel vásárolunk: letérünk a megszokott útvonalról, másként viselkedünk a boltban, másként hozunk döntéseket - és
JÓL JÖNNE 2,8 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 2 809 920 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót, havi 62 728 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 12,86%), de nem sokkal marad el ettől az MBH Bank 62 824 forintos törlesztőt (THM 12,86%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A svéd tanulmányok 294 vásárlásról gyűjtöttek adatokat, a bathi kutatók pedig további 120-ról, amelyben megismételték ugyanazokkal az alanyokkal a vásárlásokat mobillal és anélkül is. Bár a kutatás szupermarketeket vizsgált, hasonló eredmények jönnének ki pl. ruhaboltok esetén is - ezt valószínűsítik a kutatók.
Tehát bármire is használják a vásárlók a telefont- főként, ha hazatelefonálnak, hogy "kell-e még valami, itt vagyok a boltban"! - az több kosárba kerülő terméket, és nagyobb költést eredményez. Egyetlen dolog képez ez alól kivételt: amikor a telefont arra használják, hogy megnézzék, mennyi az idő. Ebben az egy esetben került kevesebb termék a kosárba.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.