November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A magyar vásárlók egyre szívesebben választják a magyar termékeket a boltokban - ezt támasztja alá több, a közelmúltban készült kutatás is. Sokan vannak, akik hajlandóak akár több pénzt is fizetni a hazai termékekért. De vajon milyen termékkategóriában keresik a hazait a magyar vevők? És vajon hogy állnak a kiskereskedelmi láncok a magyar beszállítókkal? Ennek jártunk utána.
Több, a közelmúltban készült felmérés is alátámasztja, hogy a magyarok egyre inkább keresik a magyar termékeket az üzletek polcain. A Médiaunió Alapítvány tavalyi kutatásából kiderült, hogy a válaszadók 95 százaléka szívesen vásárolt magyar élelmiszert, igaz, mindössze a részt vevők 31 százaléka felelte azt, hogy kifejezetten törekszik arra, hogy minél több magyar termék kerüljön a kosarába. Kiderült az is, hogy a többség két hasonló termék közül a magyart részesíti előnyben, amennyiben tisztában van az élelmiszer eredetével.
Az InnoFood Marketing Kft. által készített felmérés is megerősíti ezt: eszerint két, tulajdonságaiban megegyező, azonos árú termék közül a magyarok 85,9 százaléka a hazait választja, 52,7 százalékuk pedig 10 százalékkal magasabb árat is hajlandó a hazaiért fizetni, ha az eredetet védjegy igazolja.
Miből veszünk hazait?
- tudta meg a Pénzcentrum Maczelka Márktól, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. kommunikációs vezetőjétől, aki hozzátette, a SPAR Magyarország mindig fontosnak tartotta, hogy a termékkínálata kialakításában kiemelt szerephez jussanak a magyar termelők, gyártók és feldolgozók.
- mondta Maczelka. Elárulta azt is, hogy jelenleg a cég a magyarországi piacon már fellelhető, de kiskereskedelmi hálózatban még nem kapható élelmiszertermékeket keres.
"Június 27-től augusztus 24-ig várjuk ötletgazdag, a fenntarthatóságot lehetőség szerint szem előtt tartó vállalkozások jelentkezését a Hungaricool pályázatra. A legjobbnak ítélt 10 termék vagy termékcsalád egy az áruházlánci beszállítói tevékenységre felkészítő féléves mentorprogramot követően 2020. április 23-tól az INTERSPAR áruházak polcaira kerül" - mondta Maczelka Márk.
Olyan, a vonatkozó magyar jogszabályok szerint működő, bejegyzett vállalkozások próbálkozhatnak, amelyek legalább egy lezárt üzleti évvel és legalább 10-300 millió forint éves árbevétellel rendelkeznek. A beérkezett termékeket egy szakmai zsűri vizsgálja majd meg először, amely kiválasztja a legjobbnak ítélt maximum 20 terméket vagy termékcsaládot. Ezek aztán az Országos Mezőgazdasági Élelmiszeripari Kiállítás és Vásár (OMÉK) rendezvényén fognak versenyezni egymással szeptember 26-29-e között. Az itt legjobbnak bizonyuló maximum tíz termék kerül majd az üzletek polcaira.
Ezért érdemes magyar termékeket vásárolni
Adódik a kérdés, mégis miért számít, hogy magyar élelmiszert választunk-e.
- mondta a Pénzcentrumnak Andacs Noémi, a Tudatos Vásárlók Egyesületének munkatársa. Hozzátette, főleg a zöldségek és gyümölcsök esetében igaz az, hogy a származás helye és a szezonalitás szorosan összekapcsolódik. Vagyis ha például télen, nem nagy távolságból, fűtött üvegházból érkező epret vásárolunk, hanem almát, akkor nagy eséllyel tudunk hazai származásút választani, így nem csak a szállításból, de a termesztésből adódó környezetterhelés is kisebb lesz.
- válaszolta megkeresésünkre Szabó Eszter, a Felelős Gasztrohős Alapítvány kommunikációs vezetője.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.