November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A PwC Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 című felmérése szerint a fogyasztók örömmel fogadják, hogy több lehetőségük van kiválasztani az igényeikhez igazodó médiatartalmakat, és a vállalatok is egyre inkább a személyes fogyasztói preferenciák szerint alakítják kínálatukat, üzleti modelljeiket. Alapvető változás, hogy a vállalatok adatelemzés alapján kínálják nekünk a megfelelő médiatartalmat, és nem a fogyasztók tömegét veszik célba, hanem az egyes fogyasztót.
Az eredmény egy olyan új, minden eddiginél személyre szabottabb médiakörnyezet, amelyben a tudatos fogyasztók egyre többféle intelligens eszköz segítségével irányítják saját médiafogyasztásukat. Az általuk fogyasztott médiatartalmat az ún. over-the-top (OTT) szolgáltatásokon keresztül maguk válogatják össze, miközben az intelligens otthon és a felhőalapú szolgáltatásokhoz kapcsolódó gépjárművek egyre több médiatartalmat hoznak az életükbe. A mobilkommunikáció is rohamosan fejlődik, hamarosan jönnek az 5G-s hálózatok, amelyek nagy hatással lesznek a médiatartalmak, elsősorban a videó fogyasztására és továbbítására. A fogyasztók továbbra is aggódnak az adatvédelem és -biztonság miatt. A bizalmat előtérbe helyezve a vállalatokra egyre nagyobb nyomás nehezedik, hogy új adatvédelmi eljárásokat léptessenek életbe.
Miközben ezek az alapvető változások végbemennek, a szórakoztató- és médiaipari bevételek világszerte folyamatosan növekednek. A tanulmány szerint - amely 53 térségen belül 14 iparági szegmens bevételi adatait és azok előrejelzését tartalmazza - világszinten a fogyasztók ez irányú kiadásai évente 4,3 százalékkal növekednek majd következő öt évben. Ennek hatására az iparági szereplők árbevétele globálisan a 2018-ban mért 2 100 milliárd USA dollárról 2023-ra 2 600 milliárd dollárra növekedhet. Az előrejelzési időszakban hat szegmens átlag feletti, míg hét szegmens átlag alatti növekedést mutat.
Az egyes szórakoztató- és médiaipari szegmenseket vizsgálva a virtuális valóság (VR) növekedési üteme továbbra is a legmagasabb, de - miután az elmúlt egy évben a fogyasztói kereslet elmarad a várakozásoktól - vezető pozíciója az OTT videó szegmenshez képest jelentősen csökkent. A nagyobb szegmenseken belül a podcastok és az e-sport rendkívül erős, 28,5 százalékos és 18,3 százalékos növekedési kilátásokkal rendelkezik.
A növekedési spektrum alsó részén a hagyományos tévé- és házimozi szegmens kilátásai most először negatívak, mivel a vezeték nélküli technológiákra átálló fogyasztók aránya tovább növekszik, és a DVD-k értékesítése folyamatosan csökken.
Az innováció a növekedés motorja az énközpontú média világában
Az egész iparágnak új irányt ad a fogyasztói magatartás átalakulása, és a személyre szabás kerül előtérbe. Bizonyos értelemben az új szórakoztató- és médiaipar elszigeteltebbnek tűnik, ugyanis egyre több ember vesz részt a saját maga által fogyasztott tartalomkiválasztásában. A személyre szabásnak van azonban egy olyan dimenziója is, amely természeténél fogva közösségi, mivel az emberek az online zenelejátszási szolgáltatásokon keresztül lejátszási listákat osztanak meg, filmeket javasolnak barátaiknak a közösségi felületeken, valamint többfelhasználós videójáték-csatákat vívnak.
A technológia és a szolgáltatások fejlődése végre lehetővé teszi az emberek számára, hogy a passzívról az aktív tartalomfogyasztásra váltsanak. A tanulmány ennek a változásnak számos jelére felhívja a figyelmet. Az egyik ilyen jel az a tendencia, hogy a fogyasztók egyre inkább elutasítják a kábel- vagy műholdas szolgáltatók által kínált csatornacsomagokat, és inkább saját ad hoc csomagokat alakítanak ki az OTT-szolgáltatásokból. A globális OTT bevételek 2018-ban elérték a 38,2 milliárd dollárt, és 2023-ra várhatóan ennek csaknem kétszeresét teszik ki. A változás újabb jele az intelligens otthonok elterjedése, melyen belül a hangvezérléssel működő eszközök értékesítése 2023-ra világszerte eléri a 440 milliós darabszámot, ami 38,1 százalékos növekedést jelent.
- mondta Végh Bálint, a PwC Magyarország Üzleti tanácsadás üzletágának szakértője.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A médiavállalatok stratégiáját meghatározó négy prioritás
Miközben a szórakoztató- és médiaipari cégek működésüket és kínálatukat egy egyre személyre szabottabbá való világhoz igazítják, négy prioritás kerül előtérbe:
- Nincs minden helyzetre egyformán alkalmazható megoldás: A vállalatok az egyének és a földrajzi piacok igényeihez is igyekeznek alkalmazkodni, ezért különböző opciókat kínálnak; egyes területeken korlátlan felhasználást, a kevésbé fejlett piacokon többszintű és megfizethető szolgáltatáscsomagokat. Mindeközben a PwC kutatása alapján érett és a fejlődő piacokon más-más szegmensek népszerűek.
- A fogyasztók egyre több helyen találkoznak médiatartalommal és hirdetéssel: Ahogy a média- és e-kereskedelmi tartalmak egyre személyesebbé válnak, a fogyasztók elvárják, hogy igényeikre a vállalatok azonnal reagáljanak. A tartalmak létrehozói és forgalmazói új módszereket találnak ki az egyes fogyasztók megnyerésére, a marketingszakemberek pedig a fogyasztás helyén a vásárlás felé igyekeznek őket terelni. A vásárlásra ösztönző online hirdetések növekedésének lehetünk tanúi, aminek kulcsfigurái a "véleményvezérek". A hangvezérlés elterjedésének köszönhetően a hang mind a keresésben, mind a vásárlásban az interakció egyik kulcsfontosságú formájává válik.
- A technológiai innováció a személyre szabott élmény új korszakát hozza el: A vállalatok a mesterséges intelligencia segítségével térképezik fel az egyéni preferenciákat és fogyasztási szokásokat annak érdekében, hogy a fogyasztók számára releváns tartalmakat kínáljanak. Az AI és az 5G kombinációja különösen hatásos lesz, mivel ez lesz a videójáték- és VR-szegmens gyors növekedésének motorja. A felmérés a videójátékok robbanásszerű fejlődését vetíti előre, és a VR lesz a leggyorsabban növekvő szegmens.
- A bizalom és a szabályozás továbbra is központi szerepet tölt be, miközben a személyes adatok tisztasága kulcsfontosságúvá válik: Ahogy a fogyasztók egyre jobban elmerülnek a saját médiafogyasztásukban, személyes adataik - a letöltött zenéktől az olvasott híreken keresztül a megvásárolt termékekig - központi szerepet töltenek be. A feltörekvő országokban a személyes adatok védelme és az adatminőség kulcsfontosságúvá válik a szórakoztató- és médiaipari ökoszisztéma egésze számára. Ez túlmutat a jogszabályi megfelelésen, és magában foglalja a bizalomépítést, aminek záloga az ügyfelek adatainak átlátható és felelősségteljes kezelése. Ez biztosítja a hírek pontosságát, és segíti például a digitális függőséggel kapcsolatos problémák megoldását is.
- tette hozzá Zaránd Miklós, a PwC Magyarország igazgatója.
- mondta Zaránd Miklós.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.