November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben.
A mobiltelefonunkon vásárolni már legalább annyira hétköznapi, mint a hagyományos módon betérni egy üzletbe. Európában a lakosság mintegy 80 százaléka rendel termékeket okostelefonjáról, 41 százalék napi rendszerességgel teszi ezt. Kiderült az is, hogy az összes európai vásárlás mintegy negyedét telefonról indítjuk.
Szívesen vásárolunk mobilról, ami nem meglepő: otthonról akár két kattintással beszerezhetünk bármit, ehhez pedig már a számítógépet sem kell bekapcsolni. Az európai lakosság 41 százaléka például napi szinten intézi így vásárlásait - derül ki a Mastercard közleményéből. A vállalat megbízásából készült reprezentatív felmérésében 11 európai ország 18 000 lakosát, köztük a magyarokat kérdezte. A kutatás eredményei alapján a magyar felhasználók szerint a kényelem és a gyorsaság a legfőbb érv a mobilos vásárlás mellett. Emellett a többség a kanapéról vásárol (82 százalék), de sokan használják ki, hogy fel sem kell kelniük az ágyból ahhoz, hogy beszerezzék a kiszemelt árucikkeket (25 százalék).
A megkérdezettek 72 százaléka használ valamilyen vásárlási applikációt, közülük a többség telefonján több ilyen alkalmazás is van. Az európai trendeknek megfelelően leggyakrabban mi is ruhát és elektronikai cikkeket vásárlunk mobilról (43 százalék). Ugyanakkor látható az is, hogy melyik ágazatok fektetnek nagy energiát online és mobil szolgáltatásaik fejlesztésébe: hazánkban a mobilos élelmiszer bevásárlás (37 százalék) és a parkolójegy vásárlás is (34 százalék) jár ebben élen. A magyarok 48 százaléka a karácsonyi ajándékok egy részét már a tömeget elkerülve, otthona nyugalmából, mobiltelefonról szerzi be. A megkérdezettek többsége (64 százalék) az ünnepektől függetlenül is legalább havonta egyszer vásárol mobilról. Az is kiderült, leginkább hétköznap délután és munkaidő után szeretünk online rendelni telefonunkról, de mint a legtöbb európai vásárló, a magyarok is szívesen töltik vásárlással az ebédszünetet vagy a napi ingázással töltött időt.
- mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországi igazgatója.
Nem csak Magyarországon, de egész Európában jelentős az aktív mobiltelefonos vásárlók aránya. Az Egyesült Királyságban és Németországban a megkérdezettek közel fele (47százalék) legalább heti egyszer vagy akár még gyakrabban vásárol mobilról, az európai átlag ebben a tekintetben 39 százalék.
Karácsonyra is mobillal vásárolunk
Az európaiak közel háromnegyede tervezi, hogy a mobiljáról vásárol karácsonyra. Az karácsonyi ünnepekre készülve sokan élnek a gyors és egyszerű mobilos vásárlás lehetőségével kihasználva a várakozással töltött időt vagy szüneteiket.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Amikor a részvevőket arra kérték, hogy válasszák ki a három kedvenc karácsonyi bevásárló idejüket, az európaiak többsége a hétköznapi szabad percekre szavaztak, nem a hétvégi szabadnapokra.
Ezért szeretjük
Számos előnyét látjuk a mobilos vásárlásnak: a megkérdezettek 44 százaléka szerint ezek közül a gyorsaság a legfontosabb, mások az egykattintásos vásárlást (33 százalék), az egyszerű tájékozódást (30 százalék) és a megerősített biztonságot (14 százalék) nevezték meg. Különösen az angolok (22 százalék), írek (21 százalék), spanyolok és a franciák (20 százalék) tartják kiemelten fontosnak a vásárlás biztonságát. A lengyel (63 százalék), német (59 százalék) és svájci (56 százalék) fogyasztók a leghatékonyabbak, ők minden előnyénél többre tartják a gyorsaságot.
A ruhavásárlást is mobilról intézzük
A megkérdezettek több mint fele (54 százalék) vásárolt már valamilyen ruhát vagy kiegészítőt mobileszközön, a németeknél ez az arány már meghaladja a 68 százalékot. Az elektronikus cikkek 40 százalékos aránnyal követik a ruházati cikkeket a sorban. Néhány cikk, például a tömegközlekedési jegyek tekintetében nagy különbség van az egyes piacokon: például a svájciak közel fele vásárol (48 százalék) vonaljegyet mobilról, míg ez az oroszoknál mindössze 17 százalék. A parkolójegyeket a svédek 44 százaléka mobilról veszi, a németeknek viszont csupán 12 százaléka oldja meg mobilról a jegyvásárlást.
A Wörtering matricák megkönnyítik a nyelvtanulást a tanulási nehézségekkel küzdő gyerekeknek.
A "Pisztrángok, szevasztok!" című könyv az online zaklatás és egyéb digitális veszélyek témáját járja körül, különös tekintettel a 7-12 éves korosztályra.
Balogh Petya: Ennyi lelkes, inspirált fiatalt egy helyen még nem is láttam életemben.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
-
Még könnyebb lesz a lakástakarékok felhasználása: te mit vennél belőle?
A lakástakarék megtakarítás lényegében bármilyen lakáscélra felhasználható.
-
Te mire költenéd a lakástakarékpénztári megtakarításodat?
A lakástakarék típusú öngondoskodás a piaci változások közepette is képes biztonságot adni.
-
20 éves Magyarország egyik legkedveltebb üzletlánca, a Lidl (x)
Közel 3,5 millió magyar elsőszámú választása, ha élelmiszerről van szó.